arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۷

سوئیس خواستار ادامه همکاری شرکت های خود با ایران شد

دولت سوئیس روز پنجشنبه از شرکت‌های خود خواست که به رغم تحریم‌های آمریکا، روابط بازرگانی خود را با ایران ادامه دهند.«فابین ماینفیش» از مقام‌های دبیرخانه دولتی امور اقتصادی سوئیس با ابراز «تاسف» نسبت به تحریم‌های آمریکا اظهار داشت: تصمیم‌های آمریکا در مورد تحریم‌ها تاثیری بر وضعیت حقوقی سوئیس در رابطه با ایران نخواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سوئیس خواستار ادامه همکاری شرکت های خود با ایران شددولت سوئیس روز پنجشنبه از شرکت‌های خود خواست که به رغم تحریم‌های آمریکا، روابط بازرگانی خود را با ایران ادامه دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، «فابین ماینفیش» از مقام‌های دبیرخانه دولتی امور اقتصادی سوئیس با ابراز «تاسف» نسبت به تحریم‌های آمریکا اظهار داشت: تصمیم‌های آمریکا در مورد تحریم‌ها تاثیری بر وضعیت حقوقی سوئیس در رابطه با ایران نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه دولت فدرال سوئیس از منافع اقتصادی این کشور دفاع می‌کند، افزود: دولت به شرکت‌ها توصیه می‌کند که روابط بازرگانی خود را با ایران ادامه دهند و نسبت به اوضاع آگاه بمانند.
خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه در خبر دیگری اعلام کرد: شرکت داروسازی 'روش' سوئیس اعلام کرده است برای خدمت رسانی به بیماران ایرانی به همکاری خود با جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داد.

شرکت بین المللی 'نستله' نیز اعلام کرده است: هیچ گونه مشکلی برای ادامه حضور خود در ایران ندارد. این شرکت دو کارخانه در ایران دارد. یکی کارخانه تولید غذای کودک (شیرخشک) در شهر قزوین و دیگری تولید آب معدنی در شهرستان 'پلور'.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۸ می (۱۸ اردیبهشت) اعلام کرد که این کشور از برجام خارج می‌شود و به تعلیق تحریم‌های هسته‌ای این کشور علیه تهران ادامه نمی‌دهد.

انگلیس، فرانسه و آلمان پس از اعلام خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با انتشار بیانیه مشترک تاکید کردند که حتی بدون حضور آمریکا به اجرای برجام ادامه خواهند داد. همچنین روسیه و چین ضمن ابراز تاسف نسبت به این تصمیم آمریکا، بر ادامه پایبندی خود به توافق هسته‌ای تاکید کرده اند.

نظرات بینندگان