arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۱ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
گروهی از پژوهشگران اعلام کردند:

واتس اپ هک می شود! / تغییر هویت فرستندگان پیام / تغییر محتوای نوشته ها

گروهی از پژوهشگران می گویند قادرند به سهولت  پیام ها و نامهای کاربری واتس اپ را تغییر داده و  این سیستم پیام رسان را هک کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از پژوهشگران می گویند قادرند به سهولت  پیام ها و نامهای کاربری واتس اپ را تغییر داده و  این سیستم پیام رسان را هک کرد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، هکرها می توانند محتوای یک پیام را که مدتی قبل ارسال شده به راحتی تغییر دهند. 

درواقع این پژوهشگران می گویند پیش از این نیز پیام های واتس اپ تغییر داده و حتی هویت فرستنده را دستکاری کرده اند.  گروه تکنولوژی Check Point Software متوجه شدند که هکرها می توانند یک نسخه هک شده از برنامه واتس اپ ایجاد کنند و یک پیام نقل قول (یکی از پیام های گذشته که فرد به طور مستقیم پاسخ می دهد) را تغییر دهند تا محتوای پیام  یا فرستنده را تغییر دهند.

سخنگوی واتس اپ در گفتگو با تایمز در این خصوص گفت واتس اپ به سرعت به کاربران کمک می کند  نسخه های هک شده را حذف کنند، اما امکان دستکاری پیام ها را منتفی ندانست.

البته این سخنگو تاکید کرد که : "این ادعا هیچ ارتباطی با امنیت سیستم "پیام های رمزگذاری شده" ندارد، سیستمی که تنها فرستنده و گیرنده می توانند پیام هایی را که در واتس اپ ارسال می شود را بخواند.ما به طور جدی به چالش اطلاعات جاسوسیمی پردازیم  و اخیرا محدودیتی در انتقال محتوا ایجاد کردیم،درواقع  یک برچسب برای پیام های ارسال شده اضافه کردیم و تعدادی از تغییرات را برای گروه چت انجام دادیم. ما ممنوعیت هایی را برای حساب هایی که به هرزنامه آلوده اند اعمال کردیم و البته خبرهای جعلی را کاهش دادیم."

با این حال،انتشار اطلاعات غلط در واتس اپ به طور روز افزونی در حال افزایش است. برای مثال هندی ها نیز اخیرا با واتس اپ  مشکلاتی جدی پیدا کرده اند. هند بزرگترین بازار واتس اپ با  بیش از 200 میلیون نفر کاربر است. 

نظرات بینندگان