arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۷

آسیا تایمز: موشک‌های تایوان قادر به هدف قرار دادن شهرهای ساحلی چین است

شبکه خبری آسیا تایمز روز جمعه نوشت تصاویر به دست آمده نشان می‌دهد که تایوان توانسته است سامانه بازدارنده قوی تری در برابر چین ایجاد کند و موشک‌هایی را بسازد که بتواند سرزمین مادری (چین) را هدف قرار دهد. بنا به همین گزارش در حال حاضر تایوان قادر به حمله موشکی به هنگ کنگ و شماری از شهر‌های ساحلی چین است. بر اساس تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده در رسانه‌های منطقه، تایوان موشک‌های هجومی کروز را مستقر کرده است که می‌تواند شهر‌های در امتداد سواحل چین را هدف قرار دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک شبکه خبری مدعی شد قابلیت‌های موشکی تایوان برای هدف قرار دادن شهر‌های چین افزایش یافته است و موشک‌های تایوان می‌تواند شهر‌های چین را هدف قرار دهند.

به گزارش ایرنا شبکه خبری آسیا تایمز روز جمعه نوشت تصاویر به دست آمده نشان می‌دهد که تایوان توانسته است سامانه بازدارنده قوی تری در برابر چین ایجاد کند و موشک‌هایی را بسازد که بتواند سرزمین مادری (چین) را هدف قرار دهد.
بنا به همین گزارش در حال حاضر تایوان قادر به حمله موشکی به هنگ کنگ و شماری از شهر‌های ساحلی چین است.
با این وصف رسانه‌های منطقه گزارش کرده اند که چین دارای سامانه‌های دفاعی موشکی قوی است که قابلیت ردیابی موشک‌های تایوانی را دارد.
بر اساس تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده در رسانه‌های منطقه، تایوان موشک‌های هجومی کروز را مستقر کرده است که می‌تواند شهر‌های در امتداد سواحل چین را هدف قرار دهد.
نشریه موضوعات دفاعی کانوا که اخبار تایوان را پوشش می‌دهد، تصاویری را در اینترنت قرار داده است که نشان دهنده آرایش موشک‌های 'کروز هسیونگ فونگ' تایوان در منطقه 'تای یوان' در ۵۰ کیلومتری تایپه مرکز این جزیره است.
این منطقه در غرب تایپه است و ۲۵۰ کیلومتر با استان فوجیان در جنوب شرق چین فاصله دارد که از استان‌های ساحلی این کشور است.
این موشک‌های کروز می‌تواند هزار تا یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر برد داشته باشند و شهر‌های هنگ کنگ، شانگ‌های و گوانگ جو در جنوب و شرق چین را هدف قرار دهند.
با نظرداشت اینکه بسیاری از ذخایر راهبردی و نیروگاه‌های هسته‌ای چین در مناطق شرقی قرار دارد، این یک تهدید بالقوه برای چین محسوب می‌شود.
چین، منطقه تایوان را که در سال ۱۹۴۹ میلادی در پایان جنگ داخلی از این کشور جدا شد، همچنان بر اساس قانون 'اصل یک چین' بخشی از خاک خود می‌داند.
مقام‌های چین و تایوان در سال ۱۹۹۲ میلادی به توافق رسیدند هر اقدامی در این منطقه و در روابط طرفین بر اساس اصل «چین واحد» باشد بر اساس این اصل، چین و تایوان به یک کشور که همان سرزمین مادری است تعلق دارند.
بر اساس اصل 'یک چین' هر کشوری که دارای روابط رسمی با پکن است حق ندارد با مقام‌های تایوانی ملاقات کند.
اما از زمانی که «تسای اینگ ون» در سال ۹۴ شمسی به عنوان اولین زن تایوانی از حزب حاکم دمکراتیک ترقی خواه رئیس حکومت تایوان شد، روابط دو سوی تنگه تایوان (چین و تایوان) تیره شده است.
حزب او از نظر چین، دارای دیدگاه‌های استقلال طلبانه است و بخش‌هایی از اساسنامه آن از استقلال و منفک شدن تایوان از چین حمایت کرده است.

نظرات بینندگان