arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۳۲۹۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۸ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۷

مطالعه سه مسیر برای راه اندازی LRT در پایتخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تعیین سه مسیر برای راه اندازی LRT خبر داد.

محسن پورسیدآقایی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت راه اندازی خطوط LRT در تهران با بیان اینکه بحث ایجاد LRT به عنوان یکی از مدهای حمل و نقل جدید است، گفت: به دنبال آن هستیم که خط LRT را در تهران راه اندازی کنیم. به همین دلیل سه مسیر برای انجام مطالعات احداث LRT شناسایی شده است.

وی در مورد سه مسیر مورد مطالعه احداث LRT گفت: در منطقه 12 و در رینگ گردشگری آن یعنی میدان بهارستان تا محدوده بازار، خط اتوبوس جمهوری - بهارستان و خط راه آهن به تجریش مورد بررسی است و در صورت ارزیابی‌های نهایی یکی از این مسیرها برای راه اندازی LRT انتخاب خواهد شد.

وی گفت: میزان توجیه پذیر بودن سه مسیر در حال مطالعه است اما هنوز بررسی‌های آن نهایی نشده است.

پورسیدآقایی با بیان اینکه برای راه اندازی خط LRT می‌بایست حتما از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم، افزود: حضور سرمایه گذار بخش خصوصی و توجیه پذیر بودن راه اندازی LRT در یکی از سه مسیر اعلامی می‌بایست احصا شود تا نسبت به راه اندازی LRT اقدام کنیم.

به گزارش ایسنا، LRT یا Light Rail Transit یک نوع قطار سبک شهری است که از یک یا دو یا سه واگن تشکیل شده است.ال آر تی در واقع همان حمل و نقل ریلی سبک می باشد که به عنوان یک وسیله تندرو می توان در شهر از آن استفاده کرد.

نظرات بینندگان