arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۴ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

ترامپ در ۵۵۸ روز گذشته چهار هزار و ۲۲۹ بار دروغ گفته / آدمی چنین بی‌‌‌شخصیت نه به خدای مسیح و نه شخص مسیح اعتقاد ندارد؛ کلام او اصلا قیمت ندارد / چه مذاکره‌‌‌ای؟ مذاکره‌ای که اصلش را آنها در نظر گرفته‌اند؟ زیر بار چنین مذاکره‌‌‌ای نمی‌‌‌رویم

امام جمعه موقت تهران با اشاره به پیشنهاد رئیس‌جمهور امریکا برای مذاکره با ایران تاکید کرد: چه مذاکره‌‌‌ای؟ مذاکره‌ای که اصلش را آنها در نظر گرفته است؟ ایران زیر بار نمی‌‌‌رود. رهبر معظم انقلاب سیاست‌‌‌‌های مذاکره را در گذشته مشخص کرده بود و آنها آن را به هم زدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام جمعه موقت تهران با اشاره به پیشنهاد رئیس‌جمهور امریکا برای مذاکره با ایران تاکید کرد: چه مذاکره‌‌‌ای؟ مذاکره‌ای که اصلش را آنها در نظر گرفته است؟ ایران زیر بار نمی‌‌‌رود. رهبر معظم انقلاب سیاست‌‌‌‌های مذاکره را در گذشته مشخص کرده بود و آنها آن را به هم زدند.

به گزارش «انتخاب»، آیت‌الله محمد امامی کاشانی ظهر امروز در خطبه‌های دوم نمازجمعه این هفته تهران گفت: مسئله‌‌‌‌ای که الان در کشور وجود دارد این است که ما با دشمنی روبه‌‌‌رو هستیم که این دشمن، از تمام لحظه‌‌‌‌ها و خبرهای سواستفاده می‌‌کند.

به نوشته ایلنا، وی با اشاره به اظهارات ترامپ مبنی بر مذاکره با ایران اظهار داشت: ترامپ که قبلا گفته بود ما حاضریم مذاکره کنیم در این هفته باز گفته و نوشته که اقتصاد ایران خیلی سریع وضع بدی پیدا کرده و ما حاضریم ملاقات کنیم و موافقت آنها هم مهم نیست.

تولیت مدرسه عالی شهید مطهری ادامه داد: آیا مردم با مروت ایرانی و جوانمردی و وجدان، این را می‌‌‌پذیرند که کاری کنند که عده‌‌‌‌‌‌‌‌ای ماجراجو شروع به سروصدا کنند و عده ای که گرفتار هستند فریب بخورند و قاطی شوند و عکس بگیرند و مانور دهند.

امامی کاشانی با بیان اینکه مذاکره مانور آن‌ها است، تصریح کرد: چه مذاکره‌‌‌ای؟ مذاکره‌ای که اصلش را آنها در نظر گرفته است؟ ایران زیر بار نمی‌‌‌رود. رهبر معظم انقلاب سیاست‌‌‌‌های مذاکره را در گذشته مشخص کرده بود و آنها آن را به هم زدند.

وی با اشاره به آماری از روزنامه واشنگتن پست خاطرنشان کرد: آنطور که گزارش شده، ترامپ در ۵۵۸ روز گذشته چهار هزار و ۲۲۹ بار دروغ گفته و باز می‌گویند در دو ماه اخیر، ترامپ ۹۷۰ بار دروغ گفته و پیمانش را شکسته و از روز اول تا الان حساب کردیم هر روز بیش از هفت دروغ و نقض عهد دارد. آدمی چنین بی‌‌‌شخصیت نه به خدای مسیح و نه شخص مسیح اعتقاد ندارد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) ابراز داشت: امام صادق (ع) می‌‌‌‌‌‌‌‌گوید کسی که دروغش زیاد باشد، بها و ارزش ندارد بنابراین ترامپ و کلام ترامپ طبق آنچه دنیا و حضرت مسیح نشان می‌دهد، اصلا قیمت ندارد. صحبت‌های او برای این است که بگوید این فشار اقتصادی اثرگذار بوده است.

امامی کاشانی با اشاره به شرایط فعلی کشور بیان کرد: امریکا، صهیونیست‌‌‌ها و بن‌‌سلمان و آل سعود هم با پول نفت می‌‌‌خواهند دنیای اسلام را به هم بریزند. ما باید بیدار و هوشیار باشیم، وحدت کلمه داشته باشیم، وظیفه خود را انجام دهیم و کارگردانان و مردم و بخش خصوصی هم عمل کنند.

وی با اشاره به دستورالعمل مقام معظم رهبری در مسائل اقتصادی یادآور شد: ایشان خطاب به دولت می‌‌‌گوید به نظر من مسئله بانک‌‌‌ها به‌‌‌خصوص در بحث نقدینگی به کارگروهی دانا احتیاج دارد که حساس و پرکار و خطرپذیر و شجاع باشد. دولت باید کارگروهی تشکیل دهد که فعال بوده و شب و روز معین شود برای اینکه فکر کنند با مسئله بانک‌ها و نقدینگی چطور باید برخورد کنند و بخش‌‌‌های جذابی را برای جذب نقدینگی در نظر بگیرند که در این باره فهرستی به من داده شده است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری افزود:‌ نگذارید نقدینگی به طرف ارز و طلا و مسکن و کالاها سرازیر شود که به هرجا هجوم آورد، پدر آن منطقه را در خواهد آورد. کارگروه با هفته‌ای یک جلسه هم فایده ندارد. باید دائم و شبانه‌‌روزی از آدم‌های فعال باشند، کار کنند، سر چندماه برنامه‌‌‌ای روشن مشخص کنند، به رئیس‌‌‌جمهور بدهند، دستور اقدام داده شود و مشمول عمل شود و این دستورالعمل مقام معظم رهبری است که کتبی است و شفاهی هم گفته‌‌‌اند.

امامی کاشانی با تاکید بر اینکه الان زمان جنگ است، بیان کرد: در کار و فعالیت توجه کنیم. کسانی که به فکر جمع کردن کالا و احتکار هستند ،توبه کنند تا کشور آرام باشد و ما با این همه ذخایر و با این همه ظرفیت و منابع طبیعی نباید اصلا درمانده شویم و مشکل داشته باشیم تا دشمنان ما دندان تیز کنند که کشور را دچار مشکل شود و این تکلیف ماست.

نظرات بینندگان