arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۳۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۵ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۷

بانک جهانی در تدارک نخستین معامله رسمی و بین المللی بلاک چین است / سرویسی جدید برای مبادلات کلان ارزهای دیجیتال در راه است

بانک جهانی در حال آماده سازی اولین پیوند بلاک چینی در جهان است. در واقع بانک جهانی قصد دارد نخستین ماموریت خود را در این زمینه از بانک مرکزی استرالیا آغاز کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بانک جهانی در حال آماده سازی اولین پیوند بلاک چینی در جهان است. در واقع بانک جهانی قصد دارد نخستین ماموریت خود را در این زمینه از بانک مرکزی استرالیا آغاز کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، این سرویس جدید برای مبادلات گسترده با بهره گیری از تکنولوژی بلاک چین و البته  کمک گرفتن از تکنولوژی برای مدیریت اوراق قرضه استفاده می شود.

اوراق قرضه خارجی که در استرالیا به صورت ارز محلی صادر شده، به نام "bond-i" نامیده می شود که مخفف Blockchain Instrument Debt New است.

عملکرد این موسسه، نخستین پیوند مالی در جهان خواهد بود که با تکنولوژی بلاک چین ایجاد، اختصاص، انتقال و مدیریت می شود. این تکنولوژی که مبتنی بر رمزنگاری ارزشی مانند بیت کوین است، به فناوری منحصر به فردی اشاره دارد که ایمنی تمام معاملات انجام شده در این زنجیره را ثضمین کند.

بلاک چین این پتانسیل را دارد که بتواند فرایندهای بین واسطه ها و عاملان بازار سرمایه های متعدد  را بهبود بخشد. این امر می تواند به ساده سازی و ام.کان افزایش سرمایه و اوراق بهادار تجاری، بهبود بهره وری عملیاتی و افزایش نظارت منجر شود.

بانک جهانی اعلام کرده که علاقه سرمایه گذاران به این نوع از اوراق قرضه تا کنون قوی بوده . بنابراین سازمان مذکور قصد دارد با همکاری CBA، معاملات را بعد از مشاوره بیشتر با سرمایه گذاران آغاز کند.

طرفداران تکنولوژی بلاک چین می گویند با استفاده از این روش، روند معاملات سریع تر و امن تر می شود، اما برخی مخالفان این سیستم نگرانند استفاده از پتانسیل  های فناوری که به شدت فناناپذیر هستند به حباب های اقتصادی منجر شوند.

 

نظرات بینندگان