arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۳۳۷۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۷

کشف ۱۲ هزار عقرب از یک خانه در مشهد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی عصر امروز از کشف ۱۲ هزار عقرب از یک منزل مسکونی در منطقه لادن مشهد خبر داد. وی افزود: طی بازرسی از منزل این فرد متخلف تعداد دوازده هزار عقرب از انواع زرد و سیاه کشف که از این تعداد ۱۰ هزار عقرب طی مدت نگهداری و پرورش تلف شده بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی عصر امروز از کشف ۱۲ هزار عقرب از یک منزل مسکونی در منطقه لادن مشهد خبر داد.

ابوالفضل شعبانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان با همکاری مامورین آگاهی انتظامی کلانتری شهرک ناجا طی چند روز کار اطلاعاتی و رصد یک منزل مسکونی، یک صیاد متخلف را دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: طی پایش‌های به عمل آمده، افرادی به‌طور مشکوک اقدام به جابجایی باکس‌های حاوی عقرب می‌کردند که مامورین توانستند آن‌ها را شناسایی و در یک عملیات غافلگیر کننده و با کسب اجازه از مراجع قضایی منزل مورد نظر را بازرسی کنند.

وی افزود: طی بازرسی از منزل این فرد متخلف تعداد دوازده هزار عقرب از انواع زرد و سیاه کشف که از این تعداد ۱۰ هزار عقرب طی مدت نگهداری و پرورش تلف شده بودند.

شعبانی با اشاره به اینکه عقرب‌ها به‌منظور بهره‌برداری از زهرشان توسط عده‌ای سودجو بدون مجوز صید شده بودند؛ گفت: دو هزار عقرب زنده مکشوفه نیز توقیف و جهت اقدامات بعدی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان منتقل شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد: برای متخلف صورت مجلس تخلف تنظیم و به جرم Crime پرورش غیرمجاز عقرب در منزل مسکونی و ایجاد خطر و ناامنی به مراجع قضایی معرفی شد.

منبع: رکنا

نظرات بینندگان