arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷

شهرهای هوشمند جهان در معرض 17 آسیب پذیری سایبری قرار دارند / از نفوذ به سیستم کنترل چراغ ها تا دستکاری اطلاعات آب و هوایی

نتایج یک پژوهش نشان می دهد سیستم های هوشمند در شهرهای مختلف با درجاتی از حمله های هکری رو به رو شده اند. حملاتی که در صورت عدم توجه نتایجی بسیار منفی خواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج یک پژوهش نشان می دهد سیستم های هوشمند در شهرهای مختلف با درجاتی از حمله های هکری رو به رو شده اند. حملاتی که در صورت عدم توجه نتایجی بسیار منفی خواهد داشت.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، شهرهای هوشمند در سرتاسر جهان با هک های مختلفی رو به رو شده اند. اگرچه این هک ها ساده هستند و از پیچیدگی خاصی برخوردار نیستند اما محققان 17 آسیب پذیری جدید را در سیستم هایی که سیگنال های ترافیکی و سطوح آب و هوا را در شهرهای بزرگ سراسر جهان کنترل می کنند، یافته اند.

در بخش هایی دیگر از این بررسی ها، محققان امنیتی چندین آسیب پذیری را در ارتباط با سیستم های هوشمند شهر که در سراسر جهان برای مدیریت جاده ها، چراغ ها و هشدارهای مختلف استفاده می شود، کشف کردند.

بر این اساس به نظر می رسد ساکنان شهرهای هوشمند باید نگرانی بیشتری نسبت به امنیت سایبری خود داشته باشند. اما آیا می توان گفت که توسعه ابزارهای هوشمند در شهرهای بزرگ مخرب است؟ این روزها شهرها به طور مداوم در حال تکامل هستند و اضافه کردن تکنولوژی برای ایجاد آسایش شهروندها بسیار مهم محسوب می شود.

 هر یک ارتقاء در سیستم های شهری چند میلیون دلار به هزینه های شهرهای بزرگ می افزاید اما این تکنولوژی ها  برای ایجاد زندگی روزمره ساده تر لازم است. خواه این تکنولوژی ها شامل دوربین های لمسی در فضاهای سبز باشد خواه سنسورهای خورشیدی برای تشخیص هشدار های آتش .

 

اکنون محققان امنیتی IBM و Threatcare 17 آسیب پذیری جدیدی را در خصوص سیستم های هوشمند شهری در سراسر جهان مورد استفاده قرار دادند که می تواند به مثابه مهاجمان بالقوه برای تغییر سیگنال های ترافیکی و دیگر هشدارها در نظر گرفته شود.

 

پس از این کشف مهم،محققان با شرکت هایی که درگیر آن بودند تماس گرفتند و گفتند که در خطر آسیب پذیری قرار دارند. این آسیب پذیریها یادآور میشوند که ممکن است خطرات دیگری وجود داشته باشد که محققان هنوز پیدا نکرده اند.

نظرات بینندگان