arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۳۴۴۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۸ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷

گفتگوی تلفنی ترامپ و ماکرون درباره ایران، سوریه و اسرائیل

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای گفتگوی تلفنی با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود را "بسیار خوب" ارزیابی کرد و در توئیتر خود نوشت: تماس تلفنی بسیار خوبی با ماکرون داشتم. درباره مسائل مهمی به ویژه امنیت و تجارت گفتگو کردیم. کاخ الیزه نیز در بیانیه مختصر اعلام کرد که ماکرون و ترامپ درباره ایران، مساله فلسطین و اسرائیل و همچنین سوریه به گفتگو پرداختند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روسای جمهوری آمریکا و فرانسه در گفتگویی تلفنی به بررسی مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی پرداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای گفتگوی تلفنی با امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود را "بسیار خوب" ارزیابی کرد و در توئیتر خود نوشت: تماس تلفنی بسیار خوبی با ماکرون داشتم. درباره مسائل مهمی به ویژه امنیت و تجارت گفتگو کردیم.

کاخ سفید نیز اعلام کرد: روسای جمهوری دو کشور درباره تجارت، ایران و خاورمیانه گفتگو کردند.

در بیانیه کاخ ریاست جمهوری آمریکا آمده است: دو رئیس جمهور درباره مسائل مهمی چون تجارت و امنیت به ویژه اوضاع در خاورمیانه به گفتگو پرداختند.

کاخ الیزه نیز در بیانیه مختصر اعلام کرد که ماکرون و ترامپ درباره ایران، مساله فلسطین و اسرائیل و همچنین سوریه به گفتگو پرداختند.

آخرین دیدار میان دو رئیس جمهوری آمریکا و فرانسه به نشست ناتو در بروکسل در ماه ژوئیه سال جاری میلادی باز می‌گردد که در آنجا ترامپ به انتقاد از رهبران و اعضای کشورهای عضو ناتو درباره عدم تخصیص دو درصد به هزینه‌های دفاعی پرداخت.

نظرات بینندگان