arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷

تنش بین آتن و مسکو بر سر «رشوه روس‌ها به مقامات یونانی» بالا گرفت / یونان سفیر خود را از روسیه فراخواند

در پی تنش در روابط آتن و مسکو، «آندریاس فریگاناس» سفیر یونان در روسیه به کشورش فراخوانده شد. آتن ماه گذشته دو دیپلمات روس را را از یونان اخراج و دو دیپلمات دیگر را از سفر به این کشور منع کرد. این دیپلمات ها به دخالت در امور داخلی یونان و اقدام به رشوه دادن به مقام های یونانی متهم شده بودند. یونان علت این اقدام ها را تلاش این دیپلمات ها برای اخلال در توافق حاصل شده میان آتن و جمهوری مقدونیه بر سر نام این کشور عنوان کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در ادامه تنش ها میان آتن و مسکو و اقدام متقابل در اخراج دیپلمات ها، یونان سفیر خود را از روسیه فراخواند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در پی تنش در روابط آتن و مسکو، «آندریاس فریگاناس» سفیر یونان در روسیه به کشورش فراخوانده شد.
این اقدام پس از آن انجام می شود که روز دوشنبه فریگاناس به وزارت امور خارجه روسیه احضار و یادداشتی در مورد تصمیم طرف روسی برای پاسخ متقابل به اقدام غیردوستانه آتن در مورد دیپلمات های روسی به وی تسلیم شد.
آتن ماه گذشته دو دیپلمات روس را را از یونان اخراج و دو دیپلمات دیگر را از سفر به این کشور منع کرد. این دیپلمات ها به دخالت در امور داخلی یونان و اقدام به رشوه دادن به مقام های یونانی متهم شده بودند.
یونان علت این اقدام ها را تلاش این دیپلمات ها برای اخلال در توافق حاصل شده میان آتن و جمهوری مقدونیه بر سر نام این کشور عنوان کرده است.
یونان و مقدونیه ماه گذشته به توافقی دست یافتند که براساس آن نام این کشور به جمهوری مقدونیه شمالی تغییر می یابد تا مقدمات عضویت آن در ناتو فراهم شود.

نظرات بینندگان