arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷

امروز؛ وقوع خورشیدگرفتگی که در ایران قابل مشاهده نیست

در حالی امروز، ۲۰ مرداد ماه خورشیدگرفتگی (کسوف) جزئی رخ می‌دهد که تنها ساکنان شرق آسیا و آمریکا شانس مشاهده آن را خواهند داشت. مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران با اشاره به مناطق قابل مشاهده خاطر نشان کرد: این پدیده زیبا در مناطق زیادی از نیمکره شمالی شامل "شمال آمریکا"، "شمال اروپا"، "گرینلند"، "ایسلند" و "شرق آسیا"مشاهده خواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی امروز، ۲۰ مرداد ماه خورشیدگرفتگی (کسوف) جزئی رخ می‌دهد که تنها ساکنان شرق آسیا و آمریکا شانس مشاهده آن را خواهند داشت.

مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در گفتگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به رخداد خورشیدگرفتگی کامل امروز شنبه ۲۰ مرداد، افزود: این کسوف (خورشید گرفتگی) از نوع "جزئی" است.

وی با بیان اینکه این پدیده یک بار دیگر آخرین خورشیدگرفتگی کامل قرن بیستم را در اذهان زنده خواهد کرد، یادآور شد: این پدیده یک خورشیدگرفتگی جزئی است که ۳۷ درصد سطح خورشید توسط ماه پوشیده می‌شود.

عتیقی با اشاره به مناطق قابل مشاهده خاطر نشان کرد: این پدیده زیبا در مناطق زیادی از نیمکره شمالی شامل "شمال آمریکا"، "شمال اروپا"، "گرینلند"، "ایسلند" و "شرق آسیا"مشاهده خواهد داشت.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران تاکید کرد: این پدیده در ایران قابل مشاهده نخواهد بود.

به گفته وی، این خورشیدگرفتگی جزئی در ساعت ۱۴ و ۱۶ دقیقه رخ می‌دهد.

نظرات بینندگان