arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷

نتایج نظرسنجی رویترز و ایپسوس: نگرش منفی مردم آمریکا نسبت به ایران کاهش یافته / ۳۴ درصد برنامه جمهوریخواه در قبال ایران را بهتر می‌دانند؛ ۲۸ درصد برنامه دموکرات‌ها را

۶۷ درصد از مردم آمریکا در نظرسنجی ژوییه ۲۰۱۸ (تیر ۱۳۹۷) گفتند که ایران تهدیدی 'معتدل'، 'جدی' یا 'فوری' علیه آمریکا است در حالی که در نظرسنجی مارس ۲۰۱۵ (اسفند ۱۳۹۴) - چند ماه پیش از توافق هسته‌ای دولت اوباما با ایران - این رقم ۷۵ درصد بود. ۷۳ درصد مردم آمریکا در نظرسنجی انجام شده در ژوئیه ۲۰۱۸ گفتند که دیدگاه خوبی نسبت به ایران ندارند در حالی که ۷۱ درصد گفتند دیدگاه بدی نسبت به روسیه دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همزمان با تحریم‌های جدید آمریکا در مورد روسیه و اقدامات این کشور علیه ایران، نظرسنجی‌های رویترز و ایپسوس نشان می‌دهند که نگرش منفی مردم آمریکا نسبت به ایران کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا از رویترز، در حالی که پیشتر اکثریت مردم آمریکا ایران را تهدیدی برای کشورشان می‌دانستند، اما تعداد این افراد در سه سال گذشته کاهش یافته است. این در حالی است که شمار آمریکایی‌هایی که روسیه را تهدیدی علیه کشور خود می‌دانند از سال ۲۰۱۵ تا کنون افزایش داشته است.
بنا بر نظرسنجی رویترز / ایپسوس، تنها ۳۹ درصد مردم آمریکا در نظرسنجی انجام شده در ۳۰ ژوییه تا ۵ اگوست (۸-۱۴ مرداد ۹۷) گفتند که شیوه سیاست خارجی ترامپ را تایید می‌کنند.
بر اساس این گزارش، تنها ۶۷ درصد از مردم آمریکا در نظرسنجی ژوییه ۲۰۱۸ (تیر ۱۳۹۷) گفتند که ایران تهدیدی 'معتدل'، 'جدی' یا 'فوری' علیه آمریکا است در حالی که در نظرسنجی مارس ۲۰۱۵ (اسفند ۱۳۹۴) - چند ماه پیش از توافق هسته‌ای دولت اوباما با ایران - این رقم ۷۵ درصد بود.
این در حالی است که ۷۱ درصد مردم آمریکا در نظرسنجی مشابه طی ژوئیه ۲۰۱۸ (تیر ۱۳۹۷) گفتند که روسیه را تهدیدی علیه آمریکا می‌دانند در حالی که این رقم در مارس ۲۰۱۵ حدود ۶۷ درصد بود.
۷۳ درصد مردم آمریکا در نظرسنجی انجام شده در ژوئیه ۲۰۱۸ گفتند که دیدگاه خوبی نسبت به ایران ندارند در حالی که ۷۱ درصد گفتند دیدگاه بدی نسبت به روسیه دارند.
بنابر نظرسنجی‌های رویترز و ایپسوس در ژوییه ۲۰۱۸، ۳۴ درصد از رای دهندگان ثبت نام کرده گفتند که حزب جمهوریخواه برنامه بهتری برای برخورد با ایران دارد و ۲۸ درصد گفتند که حزب دموکرات برنامه بهتری برای ایران دارد.
ترامپ در ماه می ۲۰۱۸ آمریکا را از توافق هسته‌ای با ایران خارج کرد و نسبت به دولت قبلی رویکرد انزواگرایانه تری را در سیاست خارجی در پیش گرفته است.

نظرات بینندگان