arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۳۵۸۷
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۸ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷

CNN: کره شمالی پیشنهادهای آمریکا برای خلع سلاح اتمی را رد کرد

طبق گزارش یک رسانه آمریکایی، کره شمالی ضمن رد پیشنهادهای مکرر واشنگتن، آغاز اقدامات خود برای خلع سلاح اتمی را به لغو تحریم‌ها و امضای معاهده صلح بین دو کشور منوط کرده است.در حالی که آمریکا خلع سلاح اتمی کامل و قابل راستی آزمایی را درخواست می‌‌کند و می‌گوید تا زمانی که این موضوع محقق نشود، تحریم‌های کره شمالی را حفظ خواهد کرد، کره شمالی می‌گوید قبل از انجام اقدامات مقتضی(درباره خلع سلاح اتمی) خواهان لغو تحریم‌ها و انعقاد معاهده صلح بین دو کشور است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

طبق گزارش یک رسانه آمریکایی، کره شمالی ضمن رد پیشنهادهای مکرر واشنگتن، آغاز اقدامات خود برای خلع سلاح اتمی را به لغو تحریم‌ها و امضای معاهده صلح بین دو کشور منوط کرده است.

به گزارش فارس، شبکه «سی.ان.ان» به نقل از برخی منابع ارشد دیپلماتیک خبری درباره ادامه تنش‌ها در مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ منتشر کرد.

در خبر این رسانه آمریکایی آمده که کره شمالی پیشنهادهای مختلف و مکرر آمریکا در زمینه خلع سلاح اتمی این کشور آسیایی را رد کرده است.

یکی از این منابع دیپلماتیک گفت، پیونگ یانگ همه پیشنهادات واشنگتن را در مذاکرات رد و آنها را «پیشنهادهای گانگستری» توصیف کرده است.

در گزارش سی.ان.ان آمده است: «قول‌های مبهمی» که از نشست ۲۲ خرداد «دونالد ترامپ» با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بیرون آمد، سبب رسیدن به وضع کنونی شده است.

شبکه سی ان ان افزود: «در سند مختصری که بعد از دیدار رهبران منتشر شد، نه زمانبندی وجود داشت و نه قول‌های خاص و این موضوع به هر دو طرف اجازه می‌دهد که آنطور که می‌خواهند این سند را تفسیر کنند».

در بخش دیگری از گزارش این رسانه آمریکایی وابسته به دموکرات‌ها به خواست و شرط کره شمالی برای پیش بردن مذاکرات اشاره شده است.

سی.ان.ان نوشت: «در حالی که آمریکا دارد خلع سلاح اتمی کامل و قابل راستی آزمایی را درخواست می‌‌کند و می‌گوید تا زمانی که این موضوع محقق نشود، تحریم‌های کره شمالی را حفظ خواهد کرد، کره شمالی می‌گوید قبل از انجام اقدامات مقتضی(درباره خلع سلاح اتمی) خواهان لغو تحریم‌ها و انعقاد معاهده صلح بین دو کشور است».

انتشار این گزارش در حالی صورت گرفته که روز پنجشنبه وزارت خارجه کره شمالی از تلاش آمریکا برای «ایجاد بهانه‌ای تازه برای فشار» به پیونگ‌یانگ انتقاد کرد.

در بیانیه این وزارتخانه تاکید شد، تا زمانی که این اقدامات واشنگتن ادامه داشته باشد روند اتمی‌زدایی از شبه جزیره کره پیشرفت نمی‌کند.

نظرات بینندگان