arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۳۶۱۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۱ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷

وزیر جهاد کشاورزی: کشور در تامین مواد غذایی مشکل ندارد

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کشور در اکثر مواد غذایی به خودکفایی رسید و وارد کننده نیست، گفت:: در صورت تشدید تحریم‌ها، مشکلی در تامین مواد غذایی بخصوص کالا‌های اساسی به وجود نخواهد آمد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر جهاد کشاورزی: کشور در تامین مواد غذایی مشکل نداردوزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کشور در اکثر مواد غذایی به خودکفایی رسید و وارد کننده نیست، گفت:: در صورت تشدید تحریم‌ها، مشکلی در تامین مواد غذایی بخصوص کالا‌های اساسی به وجود نخواهد آمد.

به گزارش ایرنا، محمود حجتی عصر شنبه در حاشیه بازدید از کشتارگاه طیور در گلوگاه در گفتگو با خبرنگاران افزود: با توجه به تشدید تحریم‌ها، راهکار‌های لازم در این خصوص اندیشیده شده است تا مشکلی به وجود نیاید. 
وی ادامه داد: کشور از نظر ذخایر و بنیه مواد همچون گندم، شکر و طیور وضعیت خوبی دارد و روغن و علوفه برای دام تنها مواد غذایی وارداتی است.

حجتی گفت:: به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های اقلیمی متفاوت و آب و هوای چهار فصلی، کشورمان ظرفیت‌های خوبی در بخش کشاورزی دارد که می‌تواند در کشت مفید انواع محصولات تاثیر داشته باشد. 
وی افزود: این ویژگی‌ها باعث شده به طور مثال ایران در زمینه محصولات باغی از دیر باز جز صادرکنندگان برتر جهان باشد که در گذشته به صورت خشکبار و امروز با ورود تجهیزات مدرن به صورت میوه، سبزی و تره بار این صادرات صورت می‌گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین ایران را رتبه دار در زمینه تولید طیور در جهان دانست و گفت:: کشورمان جز هشت کشور اول تولید کننده طیور است و امروز با برخورداری از کشتارگاه‌های مجهز و مدرن طیور که منطبق با تکنولوژی‌های برتر دنیاست تولیدات غذایی مورد تایید کارشناسان مواد غذایی دنیا وارد بازار می‌شود.

نظرات بینندگان