arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

لاوروف: برای دیدار دوجانبه پوتین و روحانی در قزاقستان برنامه ریزی نشده اما امکان این دیدار وجود دارد

وزیر امور خارجه روسیه گفت، امکان دیدار دوجانبه روسای جمهوری روسیه و ایران در حاشیه نشست امروز رهبران کشورهای ساحلی دریای خزر وجود دارد، هرچند این دیدار بطور خاص برنامه‌ریزی نشده است. لاوروف یادآور شد: «همه روسای جمهوری پنج کشور ساحلی دریای خزر در یک زمان و در یک مکان گردهم جمع می‌شوند و مسلما ممکن است با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه روسیه گفت، امکان دیدار دوجانبه روسای جمهوری روسیه و ایران در حاشیه نشست امروز رهبران کشورهای ساحلی دریای خزر وجود دارد، هرچند این دیدار بطور خاص برنامه‌ریزی نشده است.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه پس از نشست وزیران پنج کشور حاشیهای دریای خزر (روسیه، ایران، قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان) در بندر آکتائو (قزاقستان) در جمع خبرنگاران، اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه و "حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران ممکن است در حاشیه نشست روز یکشنبه رهبران پنج کشور با یکدیگر دیدار کنند، هر چند نشست خاصی بین دو طرف برنامه ریزی نشده است.

لاوروف در پاسخ به سئوالی در باره امکان دیدار پوتین و روحانی، یادآور شد: «همه روسای جمهوری پنج کشور ساحلی دریای خزر در یک زمان و در یک مکان گردهم جمع می‌شوند و مسلما ممکن است با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند.»

لازم به یادآوری است که رئیس جمهور روسیه امروز یکشنبه برای شرکت در پنجمین نشست رهبران کشورهای حاشیه دریای خزر که در بندر آکتائو قزاقستان برگزار می‌شود، به این کشور عزیمت کرده است.

رهبران این پنج کشور ابعاد مهم همکاری‌ها در زمینه دریای خزر در عرصه‌های مختلف را مورد بررسی و تبادل نظر قرار داد و اولویت‌های توسعه آتی روابط را مشخص خواهند کرد. در جریان این نشست، کنوانسیون مربوط به وضعیت حقوقی دریای خزر بعد از 20 سال مذاکره، بالاخره امضاء خواهد شد.

نظرات بینندگان