arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۳۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

شرکت ملی نفت: توتال هنوز به طور رسمی از پارس جنوبی خارج نشده

مدیر سرمایه گذاری و کسب و کار شرکت ملی نفت ایران دیروز اعلام کرده بود: «شرکت ملی نفت چین (سی. ان. پی. سی) با سهم ۸۰.۱ درصدی در فاز ۱۱ پارس جنوبی جایگزین توتال فرانسه شد و به کار ادامه می‌دهد.» با این وجود، وزارت نفت این خبر را اصلاح و اعلام کرد که خروج توتال از فاز ۱۱ پارس جنوبی هنوز قطعی نشده و تغییری در ترکیب سهامداران این طرح رخ نداده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر سرمایه گذاری و کسب و کار شرکت ملی نفت ایران گفت: ایفای نقش اعضای کنسرسیوم در طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی مطابق مفاد قرارداد است و هنوز به طور رسمی توتال از آن خارج نشده که تغییری در آن ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت دیروز (شنبه) با انتشار مصاحبه‌ای از مدیر سرمایه گذاری و کسب و کار شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: «شرکت ملی نفت چین (سی. ان. پی. سی) با سهم ۸۰.۱ درصدی در فاز ۱۱ پارس جنوبی جایگزین توتال فرانسه شد و به کار ادامه می‌دهد.»
وزارت نفت این خبر را اصلاح و اعلام کرد که خروج توتال از فاز ۱۱ پارس جنوبی هنوز قطعی نشده و تغییری در ترکیب سهامداران این طرح رخ نداده است.
محمد مصطفوی مدیر سرمایه گذاری و کسب و کار شرکت ملی نفت در مصاحبه‌ای تکمیلی، اظهارات قبلی خود را درباره طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی اصلاح کرد و با یادآوری سهم ۵۰، ۱ درصدی توتال، ۳۰ درصدی شرکت ملی نفت چین (CNPC) و ۱۹.۹ درصدی پتروپارس ایران، گفت: در صورت تغییر مفاد قرارداد، اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌شود.
به گزارش ایرنا، دوازدهم تیرماه پارسال نخستین قرارداد جدید نفتی در پساتحریم بین شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیوم بین المللی به رهبری شرکت نفتی توتال فرانسه برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی امضا شد.
براساس این قرارداد، یک کنسرسیوم بین المللی به رهبری توتال فرانسه ایجاد شده بود که شاخه بین المللی شرکت ملی نفت چین (سی. ان. پی. سی) و پتروپارس ایران اعضای دیگر آن را تشکیل می‌دادند؛ همچنین در صورت کنار رفتن توتال، شرکت ملی نفت چین سهم این شرکت فرانسوی را در اختیار گرفته و به عنوان رهبر کنسرسیوم، فعالیت می‌کند.

نظرات بینندگان