arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۶ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

سخنگوی قوه قضاییه: اعدام تا حبس در انتظار محکومان مالی

معاون اول قوه قضاییه گفت: افساد فی الارض حکم اعدام دارد، اما حکم اخلال در نظام اقتصادی صرفا اعدام نیست. اگر مجرم علم داشته باشد که کاری که انجام می‌دهد به نظام ضربه می‌زند، برای او حکم اعدام مطابق قانون صادر می‌شود. زیرا در مردم بی اعتمادی ایجاد می‌شود و این سوء استفاده‌های دشمن به نوعی ضربه به نظام است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که افکار عمومی چگونه از احکام متهمان اقتصادی اطلاع پیدا می‌کنند و مطمئن می‌شوند که این احکام قاطع بوده است یا خیر؟، گفت:اولا در دادگاه‌های علنی که در حال حاضر برگزار می‌شوند، حق انتشار مطالب در آن‌ها وجود ندارد، به همین دلیل از رهبر انقلاب اجازه گرفتیم که مطالب دادگاه‌های علنی را با اسم و عکس متهمان در صدا و سیما و رسانه‌ها منتشر شود.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری‌ها؛حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: افساد فی الارض حکم اعدام دارد، اما حکم اخلال در نظام اقتصادی صرفا اعدام نیست. اگر مجرم علم داشته باشد که کاری که انجام می‌دهد به نظام ضربه می‌زند، برای او حکم اعدام مطابق قانون صادر می‌شود. زیرا در مردم بی اعتمادی ایجاد می‌شود و این سوء استفاده‌های دشمن به نوعی ضربه به نظام است.

وی افزود: بر اساس اجازه‌ای که از رهبر انقلاب گرفته شده است، اگر جرم افساد فی الارض و اخلال در نظام اقتصادی کشور ثابت شود، در حکم متهم تخفیف داده نمی‌شود و این فرد تا صدور حکم قطعی در بازداشت می‌ماند.

نظرات بینندگان