arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷

فیلم/ ۳۰۰ زخمی بر اثر سقوط سکو در یک جشنواره موسیقی در اسپانیا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سقوط یک سکو در یک جشنواره موسیقی در شهر ویگو در شمال غربی اسپانیا بیش از ۳۰۰ زخمی بر جا گذاشت.

رسانه‌های محلی گزارش کردند ۹ نفر از مجروحان هم‌اکنون بستری هستند. بسیاری از آسیب دیدگان این حادثه در محل و به شکل سرپایی مداوا شدند.

این حادثه در جریان فستیوال موسیقی سالانه «اُ ماریسکوینیو» در شهر ویگو و در نزدیکی دریا روی داد.

دولت محلی منطقه گالیسیا، که شهر ویگو در آن قرار دارد، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد مجموعاً ۳۱۶ نفر تحت درمان قرار گرفته اند. مسئول بهداشت و سلامت دولت محلی هم بستری بودن تنها نه فرد از آسیب دیدگان این حادثه را تایید و اعلام کرد ۷ نفر از مصدومان، آسیب دیدگی جدی دارند.

ابل کابالرو، شهردار ویگو، درباره شرایط وقوع حادثه گفت: «تماشاگران پرشمار یک کنسرت رپ جشنواره موسیقی «اُ ماریسکوینیو»، روی سکوی چوبی ۳۰ متر در ۱۰ متر ایستاده بودند. این سکو، که در نزدیکی دریا نصب شده بود، کمی پیش ازنیمه شب یکشنبه سقوط کرد علت حادثه هنوز مشخص نیست.»

به گفته مقام‌های محلی از آنجا که سکو در مجاورت آب برپا شده و بیم گرفتار شدن افراد در رودخانه وجود داشت، نیروهای امدادرسان غواص و دوربین‌های حرارتی به محل اعزام کردند، اما کسی در زیر پایه‌های سکو در آب گیر نیافتاده است.

براساس گزارش روزنامه محلی ال فارو دِویگو این حادثه هنگام اجرای رِلس بی اتفاق افتاد که از تماشاگران خواسته بود از جای خود بلند شده و «بپرند».

پدرو سانچز، رئیس دولت اسپانیا، با انتشار یک پیام در حساب کاربری خود در توییتر با حادثه‌دیدگان جشنواره اُماریسکینیو اعلام همدردی کرد.

نظرات بینندگان