arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷

تماس تلفنی پادشاه عربستان با عمران خان / تهران و ریاض؛ اولین مقاصد سفر نخست‌وزیر جدید پاکستان

سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان در تماسی تلفنی با عمران خان، نخست وزیر جدید پاکستان انتخاب او را تبریک گفت و جدیت در روابط دو کشور و تلاش برای تقویت و توسعه این روابط در تمامی زمینه‌ها را خواستار شد. واس گزارش داد، عمران خان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از پادشاه عربستان، بر لزوم تقویت روابط دو کشور و تحقق منافع مشترک آنها تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پادشاه عربستان در تماسی تلفنی با نخست وزیر جدید پاکستان بر لزوم تلاش ریاض و اسلام آباد برای تقویت و توسعه روابط دوجانبه در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان در تماسی تلفنی با عمران خان، نخست وزیر جدید پاکستان انتخاب او را تبریک گفت و جدیت در روابط دو کشور و تلاش برای تقویت و توسعه این روابط در تمامی زمینه‌ها را خواستار شد.

واس گزارش داد، عمران خان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از پادشاه عربستان، بر لزوم تقویت روابط دو کشور و تحقق منافع مشترک آنها تاکید کرد.

پادشاه عربستان روز شنبه نیز با ارسال تلگرافی برای عمران خان پیروزی او در انتخابات پارلمانی پاکستان را تبریک گفته بود.

نخست وزیر جدید پاکستان پس از پیروزی‌ حزبش "جنبش تحریک انصاف" در انتخابات پارلمانی این کشور با کسب ۱۱۵ کرسی از مجموع ۲۷۲ کرسی، ایران و عربستان را به عنوان اولین مقاصد خود برای سفر رسمی انتخاب کرد.

سایت "تایمز اسلام‌آباد" اعلام کرد که عمران خان پس از پیروزی‌اش در انتخابات به ایران سفر خواهد کرد و پس از تهران به ریاض خواهد رفت.

طبق گزارش این سایت پاکستانی، ایران اولین مقصد خارجی عمران خان خواهد بود و سفرش به ایران و عربستان پس از ادای سوگند او به عنوان نخست وزیر در تاریخ ۱۸ اوت جاری آغاز خواهد شد.

این در حالی است که اعضای پارلمان جدید پاکستان روز دوشنبه در اولین جلسه پارلمان سوگند یاد کردند و قرار است روز چهارشنبه برای انتخاب رئیس پارلمان تشکیل جلسه دهند. روز بعد از انتخاب رئیس پارلمان نیز رهبر فراکسیون اکثریت پارلمان برای تشکیل دولت تعیین می‌شود.

نظرات بینندگان