arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۴۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۲ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷

فاطمه سعیدی: هیچ کشوری مانند ایران کنکور برگزار نمی‌کند/ وزارتخانه‌های آموزش و علوم عزم جزمی برای حذف کنکور ندارند/ اگر مافیا نبود، کنکور خیلی زودتر حذف می‌شد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با یادآوری اینکه امروز در هیچ کجای دنیا کنکور به این شکل در ایران برگزار می‎‌شود، وجود ندارد؛ گفت: پذیرش دانشجو در اکثر دانشگاه‌های دنیا بر اساس نیاز دانشگاه و جامعه با اخذ آزمون ورودی صورت می‌گیرد و سوابق تحصیلی متقاضی نیز در کنار این آزمون بررسی می‎شود.این در حالیست که در کشور ما دانش‌آموز از همان مقطع اول ابتدایی استرس و اضطراب کنکور را دارد و دانش آموز و خانواده او انواع فشارهای روحی و روانی وحتی مالی را تحمل می‌کنند تا این دوران را سپری کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه هیچ کشوری مانند ایران کنکور برگزار نمی‌کند، از نبود اراده در وزارتخانه‌های آموزش و علوم برای حذف کنکور انتقاد کرد.

فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خانه ملت ضمن تأیید وجود مافیا در برگزاری کنکور، عنوان کرد: قطعا چنین مافیایی در برابر اجرای قانون حذف کنکور مقاومت می‌کند و نمی‌خواهد با حذف کنکور منافعش نیز از بین برود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه امروز در هیچ کجای دنیا کنکور به این شکل در ایران برگزار می‎‌شود، وجود ندارد؛ افزود: پذیرش دانشجو در اکثر دانشگاه‌های دنیا بر اساس نیاز دانشگاه و جامعه با اخذ آزمون ورودی صورت می‌گیرد و سوابق تحصیلی متقاضی نیز در کنار این آزمون بررسی می‎شود.

دانش آموز از مقطع اول ابتدایی اضطراب کنکور دارد

وی ادامه داد: این در حالیست که در کشور ما دانش‌آموز از همان مقطع اول ابتدایی استرس و اضطراب کنکور را دارد و دانش آموز و خانواده او انواع فشارهای روحی و روانی وحتی مالی را تحمل می‌کنند تا این دوران را سپری کند.

برخی دانشگاه‌های خاص آزمون ورودی برگزار کنند

سعیدی با یادآوری اینکه رئیس مجلس نیز در این باره تأکید کرد که برخی دانشگاه‌‎ها برای رشته‌های خاص آزمون برگزار کنند ولی آزمون سراسری به این شکل به هیچ عنوان درست نیست، اضافه کرد: با توجه به تأکید قانونی حذف تدریجی کنکور تا پایان سال 97 اما به نظر نمی‌آید که آموزش و پرورش و وزارت علوم عزم جزمی برای حذف کنکور داشته باشند.

عضو کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: حذف کنکور زمینه‌های لازم دارد که آموزش و پرورش باید فراهم کند که مهم‌ترین آن عدالت آموزشی بوده که در حال حاضر به هیچ عنوان وجود ندارد و برخی عوامل هم در برابر اجرای کامل قانون می‌ایستند.
اگر مافیا نبود، کنکور خیلی زودتر حذف می‌شد

وی با بیان اینکه حیات مافیای کنکور بسته به برگزاری کنکور است، گفت: وقتی کتاب‌‎های تست زودتر بر اساس کتب درسی جدید که زیر چاپ است، روانه بازار می‌شود، نشان می‌دهد که نفوذ این مافیا در آموزش و پرورش یک حقیقت تلخ است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: چنانچه این مافیا در آموزش و پرورش نفوذ نداشت، کنکور خیلی زودتر حذف می‌شد و بازار داغ کنکور خیلی زودتر از بین می‌رفت.

نظرات بینندگان