arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷

حباب یک میلیون تومانی سکه/مردم طلای آبشده نخرند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص واردات طلا گفت: بخشنامه واردات و صادرات جدید در حوزه طلا هنوز ابلاغ نشده و مشکلات سابق وجود دارد؛ این در حالی است که یکی از ایرادات در این حوزه تفاوت قیمت با بازارهای جهانی است که بخشی از آن به مالیات بر ارزش افزوده بر می گردد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

اعضای هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر اعلام کردند: بازار سکه حتما یک میلیون تومان حباب دارد؛ اما مردم نباید حتی به خرید طلای آب شده نیز روی آورند.

به گزارش مهر، ابراهیم محمدولی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران، با اشاره به ظرفیت های بازار طلا و جواهر گفت: صنعت طلا و جواهر می تواند در صادرات کارگشا باشد؛ اگرچه موانع مانع از آن شده که از این ظرفیت استفاده بهینه شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: هر عضو اتحادیه چند کارمند دارد، اما از این ظرفیت به خوبی برای رشد اقتصادی استفاده نشده است‌. با همه نگاه های منفی که نسبت به ما میان کشورهای منطقه وجود دارد باید دست به دست هم داده، تولید و اشتغال را توسعه دهیم و حتی ارز آوری داشته باشیم‌ .

وی در خصوص حباب بازار سکه گفت: حباب ناشی از افزایش تقاضا است و اکنون سیاستها در بازار ارز یا به موقع عمل نمی کند یا در نهایت درست اجرا نمی شود، بنابراین قیمت افزایش می یابد. بازار باید بر اساس عرضه و تقاضا عمل کرده و دولت هم به خوبی سیاستگذاری کند.

محمدولی تصریح کرد: سکان اقتصاد اکنون در اختیار عبدالناصر همتی است، این در حالی است که تحریم خارجی اگرچه اثرگذار است، ولی تحریم داخلی از همه موارد بدتر عمل می کند.

وی در خصوص واردات طلا اظهار داشت: بخشنامه واردات و صادرات جدید در حوزه طلا هنوز ابلاغ نشده و مشکلات سابق وجود دارد؛ این در حالی است که یکی از ایرادات در این حوزه تفاوت قیمت با بازارهای جهانی است که بخشی از آن به مالیات بر ارزش افزوده بر می گردد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر خواستار تغییر در مالیات بر ارزش شد.

محمدولی علت اصلی شکل گیری حباب سکه را ناشی از سیاستگذاری غلط بانک مرکزی دانست و گفت: مردم نباید درگیر هیجانات شوند.

همچنین یزدانی، نایب رئیس اتحادیه نیز در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، گفت: بانک مرکزی سیاستگذاری کند، چرا که ضرب سکه به نفع کشور نیست و تنش ایجاد می کند و در نهایت بخش خصوصی است که باید سیاست فروش را پیاده سازی کند، این در حالی است که سکه اکنون یک میلیون تومان حباب دارد و مصرف کنندگان یک میلیون تومان ضرر می دهند و مردم به سمت طلاهای ساخته شده نروند، این در حالی است که سیاستهای بانک مرکزی باید به نحوی پیش رود که بتواند ضرب سکه را خود به عهده گرفته و فروش باید با پنجاه، صدهزارتومان سود به اتحادیه واگذار شود.

نظرات بینندگان