arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۱ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷

افزایش مخالفت با طرح معامله قرن، السیسی را به عربستان کشاند

همزمان با افزایش مخالفت سران کشورهای عربی با طرح آمریکایی - صهیونیستی ' معامله قرن '، 'عبدالفتاح السیسی' رییس جمهوری مصر به عربستان رفت و با ملک سلم
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

افزایش مخالفت با طرح معامله قرن، السیسی را به عربستان کشاندخبرگزاری دولتی عربستان (واس) گزارش داد : این دیدار در شهر ' نئوم ' ( شمالغرب) و با حضور 'محمد بن سلمان' ولیعهد عربستان انجام شد.
به دنبال تنش در روابط عربستان با مغرب ، ملک سلمان تصمیم گرفت، امسال تعطیلات عید قربان را به جای بندر ' طنجه ' در شهر جدید نئوم بگذراند.
خبرگزاری دولتی عربستان به جزییات مسائل مطرح در دیدار رییس جمهوری مصر و پادشاه سعودی اشاره نکرد.
هشتم مرداد ماه جاری خبرگزاری رویترز به نقل از سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در ریاض نوشت : ملک سلمان در دیدار اخیر خود با محمود عباس به او گفته است که ما شما را رها نخواهیم کرد . ما آنچه که شما می پذیرید را می پذیریم و آنچه که رد می کنید را رد می کنیم .
سفر عبدالفتاح السیسی رییس جمهوری مصر به عربستان در حالی است که روزنامه فرا منطقه ای 'رای الیوم' چاپ لندن امروز نوشت: 'عبدالله دوم' شاه اردن در مذاکرات غیر علنی اخیر خود با مقامات آمریکایی تاکید کرده که اجرای هر طرح یا معامله ای در خصوص مساله فلسطین بدون موافقت فلسطینیها محال است.
در حالی که هر روز بر شمار کشورهای عربی مخالف با طرح آمریکایی – صهیونیستی معامله قرن افزوده می شود ، از رییس جمهوری مصر به عنوان یکی از مدافعان سرسخت آن نام برده می شود. 
طرح ضد فلسطینی معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و دادن منطقه 'ابودیس' به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.
این طرح با واکنش های شدیدی از سوی مسلمانان و فلسطینیان روبه رو شده و تنش ها و درگیری ها با نظامیان اسرائیلی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.
بسیاری از تحلیلگران منطقه غرب آسیا نیز معتقدند، معامله قرن مانند دیگر توافق نامه های صلح در ارتباط با فلسطین اشغالی قبل از تولد مرده است چرا که حق و حقوق مردم مظلوم فلسطین در آن رعایت نشده و آنان با وجود گذشت 70 سال از اشغال بر بازپس گیری حق خود تاکید دارند.

نظرات بینندگان