arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۷

روحانی: قیمت دلار قطعا پایین می آید / مردم از سامانه نیما ارز نمی خرند؛ دستور دادم قیمت را پایین بیاورند تا خرید ارز انجام شود / مشکل اقتصادی با بگیر و ببند حل نمی‌شود +فیلم

حسن روحانی رئیس جمهوری در جلسه هیئت دولت با تاکید بر اینکه جامعه و بازار نیاز به آرامش دارد و باید نگرانی‌ها را نسبت به آینده رفع کنیم گفت: مشکل اصلی ما مشکل اقتصادی است. مشکل اقتصادی با بگیر و ببند حل نمی‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روحانی: قیمت دلار قطعا پایین می آید / مردم از سامانه نیما ارز نمی خرند؛ دستور دادم قیمت را پایین بیاورند تا خرید ارز انجام شود

روحانی گفت: اگر امروز می‌خواهیم در برابر توطئه آمریکا ایستادگی و مقابله کنیم، باید فضای کسب و کار آرام در ایران بوجود بیاید. اگر فضای کسب و کار آرام بوجود آمد، آمریکا شکست خورده است. اگر تنش و اختلاف و ناامیدی بیشتر شد، وضع بدتر می‌شود و مشکلات افزایش می‌یابد. باید همدیگر را یاری و کمک کنیم.

به گزارش «انتخاب»، رئیس جمهور در جلسه هیات دولت تصریح کرد: امروز هدف ارتقا و افزایش تولید و صادرات است. هدف امروز این است که مواد اولیه تولید را تامین کنیم. بانک مرکزی طبق دستور دولت، تمام درآمد صادرات غیرنفتی را برای عرضه به سامانه نیما اختصاص داده است، تا همه تولیدکنندگان و آنهایی که مواد لازم و یا ضروریات زندگی مردم را وارد می‌کنند، بتوانند از این ارز استفاده کنند.

روحانی خاطرنشان کرد: این ارز باید با قیمت متعادل در اختیار تولیدکنندگان و واردکنندگان قرار بگیرد. قیمت ارز حتماً از قیمتی که امروز در سامانه نیما هست، پایین‌تر خواهد آمد. همه عوامل و مولفه‌های اقتصادی این را می‌گوید. مردم باید بدانند برای تمام ارز مورد نیاز واردات و تولید آنها یک قیمت تقریبی متعادل، با نوسان قیمت در حد 100 تا 200 تومان وجود دارد که بر آن مبنا بتوانند زندگی و کار خود را تنظیم کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: اگر مردمی هستند که در این قضیه تحت فشار قرار می‌گیرند، حتماً باید به آنها کمک کنیم و کمک خواهیم کرد. نباید مردم را تنها بگذاریم، مردم هم نباید دولت را تنها بگذارند. همه در کنار هم هستیم. مردم باید احساس کنند دولت نوکر و خادم و کارگزار و منتخب آنها است. هیچ کاری در کشور نمی‌کنیم جز آنکه برای دولت روشن شود که به نفع مردم و آینده کشور است.

 
 
نظرات بینندگان