arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۵ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۷

مذاکرات بنگلادش و میانمار درباره روهینجاها بی‌نتیجه ماند

هیات 10 نفره از مقام‌های ارشد بنگلادش به ریاست وزیر امور خارجه این کشور روز پنجشنبه به میانمار رفته بود تا روند بازگشت مهاجران روهینجایی را به این کشور تسهیل کند اما دستاوردی در این مساله به دست نیاورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

هیات بنگلادشی که اخیرا به میانمار رفته بود تا به صورت صلح‌آمیز بحران روهینجاها را حل کند، بدون دستاورد چشمگیری به کشور بازگشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، هیات 10 نفره از مقام‌های ارشد بنگلادش به ریاست وزیر امور خارجه این کشور روز پنجشنبه به میانمار رفته بود تا روند بازگشت مهاجران روهینجایی را به این کشور تسهیل کند اما دستاوردی در این مساله به دست نیاورد.

"کمیته امور آوارگان و بازگشت" در بنگلادش اعلام کرد که این هیات در تلاش برای پایان بخشیدن صلح آمیز به بحران آوارگان روهینجایی به میانمار رفته و امیدوار بود که براساس شرایط مناسب و قابل قبول بتواند بازگشت آوارگان روهینجایی به میانمار را تسهیل کند اما در این دیدار پیشرفتی حاصل نشد.

دولت بنگلادش تلاش می‌کند تا بحران موجود را از روش‌های دیپلماتیک حل و فصل کند و برای این منظور حتی مذاکراتی را با هندوستان و چین که می‌توانند نقش موثر و فعالی داشته باشند، انجام داده است.

نظرات بینندگان