arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
گزارش ویدیویی «انتخاب»؛

تماشا کنید / ویدیو: سیر تا پیاز ماجرای «تقسیم خزر» / سهم واقعی ایران در گفتگو با «فریدون مجلسی»

اجلاس کشور‌های ساحلی دریای خزر در قزاقستان که به امضای کنوانسیون رژیم حقوقی این دریا پس از دو دهه مذاکره انجامید، همچنان یکی از پربحث‌ترین و حساسیت برانگیزترین مسائل مورد توجه مردم به شمار می‌رود. فریدون مجلسی، دیپلمات مجرب و تحلیلگر مسائل سیاست خارجی درباره نتیجه اجلاس اخیر برای ایران، موضوعاتی که درباره سهم ۵۰، ۲۰، ۱۷، ۱۳ و ۱۱ درصدی ایران از خزر در افکار عمومی مطرح شده، منابع نفتی کف دریا، موضع روسیه پس از فروپاشی شوروی سابق، و ... توضیح داده است. ویدیوی زیر را تماشا کنید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اجلاس کشور‌های ساحلی دریای خزر در قزاقستان که به امضای کنوانسیون رژیم حقوقی این دریا پس از دو دهه مذاکره انجامید، همچنان یکی از پربحث‌ترین و حساسیت برانگیزترین مسائل مورد توجه مردم به شمار می‌رود.

به گزارش «انتخاب»، ماجرای تقسیم خزر، نتیجه اجلاس اخیر برای ایران، موضوعاتی که درباره سهم ۵۰، ۲۰، ۱۷، ۱۳ و ۱۱ درصدی ایران از این دریا در افکار عمومی مطرح شده، منابع نفتی کف دریا، موضع روسیه پس از فروپاشی شوروی سابق، سهم هر کشور از ساحل دریا و نیز قرارداد‌های تارخی در این خصوص، همگی در گفت و گوی «انتخاب» با فریدون مجلسی، دیپلمات مجرب و تحلیلگر مسائل سیاست خارجی مطرح شده است.

ویدیوی زیر را تماشا کنید:

نظرات بینندگان