arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۴۳۱۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۱ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۷

یونیسف از مرگ سالانه 66 هزار کودک یمنی خبر داد

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) چهارشنبه اعلام کرد: 66هزار کودک یمنی سالانه براثر بیماری های قابل پیشگیری جان خود را از دست می دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یونیسف از مرگ سالانه 66 هزار کودک یمنی خبر داد«مرشل ریلانو» نماینده یونیسف در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: سالانه 66 هزار کودک یمنی زیر پنج سال براثر ابتلا به بیماری های قابل پیشگیری جان خود را از دست می دهند.
وی نوشت: نیمی از این کودکان هنگام تولد یا ماه نخست آن براثر ابتلا به بیماری هایی مانند اسهال، التهاب ریوی و سوءتغذیه می میرند.
ریلانو با تاکید بر لزوم پایان جنگ در یمن افزود: کودکان یمن در تعدادی از استان های این کشور همچنان جان خود را از دست می دهند.
کمبود آب آشامیدنی سالم و محاصره همه جانبه یمن ازسوی عربستان و متحدانش که باعث کمبود دارو و غذا شده، طی سال های گذشته جان هزاران یمنی را گرفته است.
نهادهای بین المللی بارها از عربستان خواسته اند تا با پایان دادن به محاصره یمن، امکان ارسال کمک غذایی و دارویی به این کشور را فراهم کنند.
عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند. 
تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است. 

نظرات بینندگان