arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۴۳۴۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۸ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۷

کره شمالی: کره جنوبی با تحریم های آمریکا همراهی نکند / در غیر این صورت، روابط دو کشور به سختی در جهت منافع مردم پیش خواهد رفت

یک روز پس از آنکه وزارت خزانه داری آمریکا سه شرکت کشتیرانی خارجی مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد پیونگ یانگ از کره جنوبی خواست با تحریم های آمریکا همراهی نکند. روزنامه رسمی کره شمالی تهدید کرد چنانچه کره جنوبی به صورت کورکورانه از تحریم های آمریکا علیه این کشور حمایت کند روابط دو کشور به سختی در جهت منافع مردم پیش خواهد رفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک روز پس از آنکه وزارت خزانه داری آمریکا سه شرکت کشتیرانی خارجی مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد پیونگ یانگ از کره جنوبی خواست با تحریم های آمریکا همراهی نکند.

به گزارش ایرنا 'رودونگ سینمون' روزنامه رسمی کره شمالی روز پنجشنبه به کره جنوبی هشدار داد فشار تحریم ها و توسعه روابط با یکدیگر همخوانی ندارد.
این روزنامه تهدید کرد چنانچه کره جنوبی به صورت کورکورانه از تحریم های آمریکا علیه این کشور حمایت کند روابط دو کشور به سختی در جهت منافع مردم پیش خواهد رفت.
وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد سه شرکت کشتیرانی خارجی که با انتقال غیرقانونی کالا به کره شمالی به این کشور در پیشبرد برنامه هسته ای اش کمک کرده اند را تحریم می کند.
این وزارتخانه آمریکایی تصریح کرد علیه این شرکت ها که در چین، روسیه و سنگاپور دایر هستند و همچنین رئیس شرکت روسی اقدام می کند.
به موجب تحریم های جدید آمریکا، دارایی های شرکت های مزبور در حوزه قضایی آمریکا مسدود می شود و شرکت های آمریکایی اجازه داد و ستد با این شرکت ها را ندارند.
شرکت های تحریم شده متهم هستند به کره شمالی کمک کرده اند تحریم های بین المللی را با تعیین مسیرهای جدیدی برای صادرات و واردات از طریق بنادر چین و روسیه، دور بزند.
رودونگ سینمون در ادامه مقاله، ایالات متحده را به اعمال فشار بر مقامات، شرکت ها و سازمان های خصوصی کره جنوبی برای خودداری از مبادله و همکاری با کره شمالی متهم کرد.
در این مقاله آمده است: ایالات متحده به طور غیرمستقیم در امور داخلی ما و روابط میان کره ای مداخله می کند و مانع آشتی، اتحاد، گفت و گو و همکاری میان کره ای می شود.
این روزنامه تاکید کرده است تمام مشکلات سر راه بهبود روابط بین کره ای باید به طور مستقل و از طریق وحدت مردم دو کره حل شود.
خبر اعمال تحریم های آمریکا علیه کره شمالی در حالی منتشر شد که رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی چندی پیش در سنگاپور دیدار کردند و طبق توافقی که بین دو کشور منعقد شد، کره شمالی به آزمایش های هسته ای خود پایان داد و بقایای اجساد سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ شبه جزیره کره را هم به واشنگتن بازگرداند، اما آمریکا همچنان با خلف وعده خود نه تنها اقدامی برای رفع تحریم ها انجام نداد، بلکه سیاستی خصمانه تر را علیه کره شمالی در پیش گرفت.

نظرات بینندگان