arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۷

دریادار سیاری: با تهدید نظامی رو‌به‌رو هستیم/ آماده نباشیم حمله می‌کنند

امیر سیاری با تاکید بر اینکه امروز نظام اسلامی سه نوع تهدید را پیش رو دارد گفت: اولین موضوع تهدید نظامی است که اگر ما آمادگی لازم را نداشته باشیم آنها به ما حمله می‌کنند همان طور که در گذشته به شرق و غرب ما حمله کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: دشمن اطرف کشور ما پایگاه دارد، آنها جرات حمله به کشور را ندارند و از این اتفاق وحشت دارند.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش صبح امروز (پنج شنبه 25 مرداد) در آیین اختتامیه هجدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده‌های کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان قهرمان به میهن اسلامی، گفت: آزادگان سرافراز در بدترین شرایط در مقابل رژیم بعث ایثار کردند با از خودگذشتگی در مقابل تفکرات آنها ایستادند تا ما در جبهه آزادگان هم پیروز شویم.

امیر سیاری گفت: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب در بهمن ۵۷ شروع به دشمنی و خباثت با این نظام کرد و به دنبال بازگشت به کشور و دستیابی به منافع نامشروع از دست رفته خود بود.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه اولین قدم دشمن ناامنی و ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در کشور بود تصریح کرد: آنها با استفاده از منافقان ۱۷ هزار نفر را ترور و شهید کردند که این ناامنی نزدیک به دوسال به طول انجامید و در نهایت هم ما پیروز شدیم.

امیر سیاری تصریح کرد: با گذشت چهل سال از انقلاب نه تنها تهدیدات به پایان نرسیده بلکه شدت پیدا کرده و دلیل این مهم هم این است که آنان نمیخواهند بپذیرند که ما کشوری مستقل هستیم و نمیخواهیم زیر بار استعمار و سلطه بیگانگان برویم.

وی به اشکال مختلف استعمار اشاره کرد و گفت: گذشته بر این استعمار به شکل لشکرکشی و خون ریزی بوده و اکنون خط دهی و همراه کردن افکار یه جامعه با افکار استعمارگران است که از آن به عنوان استعمار نو یاد می‌شود.

امیر سیاری با تاکید بر اینکه امروز نظام اسلامی سه نوع تهدید را پیش رو دارد اظهار کرد: اولین موضوع تهدید نظامی است که اگر ما آمادگی لازم را نداشته باشیم آنها به ما حمله می‌کنند همان طور که در گذشته به شرق و غرب ما حمله کردند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه عدم حمله دشمن به کشور در شرایط حاضر رعایت حال ما نیست بلکه وحشت آنها از حمله به کشور است تاکید کرد: دشمن اطرف کشور ما پایگاه دارد و مطئمن باشید آنها از جرات حمله به کشور را ندارند و از این اتفاق وحشت دارند.

وی آمادگی و توان بازدارنگی بالا در عرصه نظامی را برای حفظ نظام لازم ولی ناکافی دانست و گفت: شرط اصلی بازدارنگی در مقابل تهدیدات دشمن تقویت معنویت و ایمان است و باید بپذیریم هرچقدر هم قوی باشیم بدون ایمان و معنویت توانایی ایستادگی در مقابل دسیسه های دشمن را نداریم و باید بر تکیه بر اینها به سمت پیروزی حرکت کنیم.

امیر سیاری تهدید دوم برای کشور را جنگ نرم دانست و با اشاره به تاکیدات گذشته رهبر انقلاب بر مسله مهم فرهنگ و شبیخون و ناتوی فرهنگی ادامه داد: ایران اسلامی از ابتدای انقلاب همزمان با جنگ سخت در جنگ نرم هم در حال ایستادگی بوده و امروز ابزار دشمن رسانه و فضای مجازی در جهت تفرقه افکنی و تضعیف نظام اسلامی است تا بتوانند دوباره در کشور حضور پیدا کرده و به منافع نامشروع خود دست پیدا کنند ولی ما باید با درک صحیح مفاهیم قرآنی و عمل به آن و حرکت در خط ولایت این نقشه ها را خنثی کنیم.

وی گفت: مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی کشور ما به شدت در حال پیگیری و مقابله با جنک نرم هستند و ما همیشه پیروز این میدان بوده ایم ولی در عین حال باید مراقب ترفندهای جدید آنان باشیم.

امیر دریادار سیاری در پایان به امنیت پایدار در کشور اشاره کرد و تاکید کرد: با نگاهی به امنیت کشور‌های همسایه در شرق و غرب کشور در می‌یابیم که ما در همه ابعاد جنگ با دشمنان پیروز شده ایم، در حال حاضر امنیتی پایدار در کشور داریم.

نظرات بینندگان