arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۷ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۷

توقف همکاری راه آهن آلمان با ایران به دلیل تحریم آمریکا

شرکت ملی راه آهن آلمان (دویچ بان) اعلام کرد که به‌دلیل بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه تهران، ایران را ترک می‌کند.بعد از بازگشت تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه ایران که از هفته گذشته اجرایی شد، چندین شرکت اروپایی مانند توتال، پژو، رنو و دایملراعلام کرده‌اند سرمایه‌گذاری‌ها و پروژه‌ها خود در ایران را متوقف می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

شرکت ملی راه آهن آلمان (دویچ بان) اعلام کرد که به‌دلیل بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه تهران، ایران را ترک می‌کند.

به گزارش یورونیوز، بعد از بازگشت تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه ایران که از هفته گذشته اجرایی شد، چندین شرکت اروپایی مانند توتال، پژو، رنو و دایملراعلام کرده‌اند سرمایه‌گذاری‌ها و پروژه‌ها خود در ایران را متوقف می‌کنند.

سخنگوی شرکت دولتی دویچه بان روز پنج‌شنبه توضیح داد که این شرکت به واسطه شرکت فرعی «مهندسی و مشاوره دی بی» در دو پروژه در ایران همکاری می‌کند.

وی افزود: «هر دو پروژه در ماه‌های اوت و سپتامبر (مرداد و شهریور۱۳۹۷) ۲۰۱۸ به پایان می‌رسند. ما با توجه به تغییر وضعیت مبادلات بانکی به دنبال اتمام دوستانه و پیش‌بینی شده قرارداد هستیم.»

دویچه بان در ماه مه (خرداد) ۲۰۱۷ تفاهم‌نامه‌ای با شرکت راه‌آهن شرقی بنیاد (بن ریل) با هدف شناسایی و ارزیابی توانایی بالقوه تجهیزات و روندکار این شرکت، امضاء کرده بود.

پروژه دوم، که حدود یک تا یک سال و نیم پیش آغاز شده بود، قرارداد مشاوره برای شرکت راه‌آهن دولتی ایران بود که شامل بازنگری و اصلاح سازمانی این شرکت نیز می‌شد.

نظرات بینندگان