arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۱ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۷

وزارت خارجه آمریکا نهادی به نام "گروه اقدام ایران" تشکیل می‌دهد/ برایان هوک مسئول این گروه شد/ پمپئو: ایران باید رفتار خود در داخل و خارج را تغییر دهد

در راستای سیاست های ضد ایرانی دولت ترامپ، وزارت خارجه آمریکا خبر داد که تشکیل «گروه اقدام ایران» عصر امروز به وقت واشنگتن از سوی وزیر خارجه این کشور اعلام می شود
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه آمریکا تشکیل گروه اقدام ایران را اعلام می کند

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری از تشکیل «گروه اقدام ایران» خبر داد.

ریاست این گروه بر عهده برایان هوک، مسئول برنامه‌ریزی سیاست‌های وزارت‌خارجه آمریکا خواهد بود.

پامپئو گفت که هدف این نهاد جدید که کاملا زیر نظر وی است، بررسی و هماهنگی کلیه اقدامات مرتبط با ایران در وزارت خارجه آمریکا است.

وی گفت که عنوان برایان هوک، نماینده ویژه امور ایران خواهد بود. به گفته ترامپ، مسئولیت برایان هوک تلاش برای اجرای راهبرد فشار حداکثری دیپلماتیک و اقتصادی ضد ایران است.

وزیر خارجه آمریکا گفت که راهبرد آمریکا در قبال ایران به یک راهبرد چندملیتی با مشارکت کشورهایی که خطر ایران درک می‌کنند، تغییر می‌یابد، راهبردی که هدف آن افزایش فشار بر ایران تا زمانی است که شاهد تغییر زیادی در رفتار ایران در داخل و خارج باشیم.

پامپئو در بخش دیگری از سخنان خود با ایراد اتهاماتی علیه ایران گفت: «طی چهار دهه مسئول رفتار خشونت‌بار بی‌ثبات کننده ضد ایالات متحده و هم‌پیمانان و شرکای ما ... بوده است.»

نظرات بینندگان