arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۷

اعتراض هزاران کارمند گوگل به سیاست های این شرکت / تصمیم های غول فناوری در چین داستان ساز شد

کارمندان گوگل در  اعتراض به سیاست های سانسور موتور جستجوی گوگل در چین معترض شدند. این افراد که حدود هزار نفرند ، خواستار توقف برنامه های مورد اعتراضند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارمندان گوگل در  اعتراض به سیاست های سانسور موتور جستجوی گوگل در چین معترض شدند. این افراد که حدود هزار نفرند ، خواستار توقف برنامه های مورد اعتراضند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، اگر به خاطر داشته باشید، مدتی پیش کارمندان معترض گوگل موفق شدند، پروژه همکاری گوگل با نیروهای نظامی ایالات متحده را نیز متوقف کنند. اکنون به نظر می رسد نوبت به ماجرا چین رسیده تا کارمندان بار دیگر قدرت آزمایی کنند.

ماجرای نخست،  از زمانی آغاز شد که کارکنان گوگل متوجه شدند؛ این شرکت در حال کار روی یک پروژه مخفی برای دولت ایالات متحده است که می تواند تحقیقات خود را در مورد هوش مصنوعی صرف موارد غیراخلاقی کند. در آن زمان هزاران نفر به پروژه Maven اعتراض کردند و موفق شدند ماجرا را ختم کنند.

 

این بار نیز در ماجرایی مشابه هزار نفر از کارکنان گوگل این شرکت را متهم به خودسانسوری کرده اند. آنان مخالف سانسور گوگل در چین هستند و رفتار دولت برای محدود کردن نتایج جستجو را عملی غیراخلاقی می دانند.

 

بر اساس گزارش ها، گوگل در حال حاضر روی پروژه موتور جستجوی سانسور شده کار می کند ، افزون بر این  بحث هایی وجود دارد که پروژه مذکور احتمالاDragonfly نام دارد. پیش بینی می شود اعتراضات کارکنان حداقل این پروژه را برای مدتی کوتاه به تعویق بیندازد.

 

نظرات بینندگان