arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۷

نماینده ایلام: سوال از رئیس‌جمهور برخلاف مصالح کنونی کشور است، اما پس گرفتن آن هم جایگاه مجلس را مخدوش می‌کند

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح سوال از رئیس جمهوری در شرایط فعلی به صلاح کشور نیست اما پس گرفتن سوال نیز جایگاه مجلس را مخدوش می کند. جلال میرزایی ابراز امیدواری کرد: رئیس جمهوری از این فرصت برای بیان اقدام های دولت و موانعی که در مسیر ارائه خدمت به مردم وجود دارد استفاده کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح سوال از رئیس جمهوری در شرایط فعلی به صلاح کشور نیست اما پس گرفتن سوال نیز جایگاه مجلس را مخدوش می کند.

به گزارش ایرنا، جلال میرزایی پنجشنبه شب در نشست خبری با فعالان رسانه های گروهی استان ایلام ابراز امیدواری کرد: رئیس جمهوری از این فرصت برای بیان اقدام های دولت و موانعی که در مسیر ارائه خدمت به مردم وجود دارد استفاده کند.
وی افزود: برخی افراد که نگران هستند رئیس جمهوری تند صحبت کند بحث پس گرفتن سوال را مطرح می کنند و البته از طرف مقابل نیز برخی اصلاح طلبان با ملاحظه دوری از تنش خواهان پس گرفتن سوال هستند.
عضو فراکسیون انرژی مجلس تاکید کرد: برای حل مشکلات کشور و اعتماد دوباره مردم باید دولت اقتدار لازم را داشته باشد، مجلس نیز به امور اصلی و اساسی ورود کند.
دکتر میرزایی گفت: درحالی که سخنان رمقام معظم رهبری کمک به دولت و تیم دیپلماسی کشور بود عده ای مخاطب سخنان ایشان را دولت عنوان می کنند.
عضو فراکسیون امید مجلس همچنین تاکید کرد: مقام معظم رهبری در خصوص نفی مذاکره با آمریکا مواضع قاطعی بیان کردند و بسیاری از اصلاح طلبان و بیشتر کارشناسان سیاست خارجی نیز در شرایط فعلی مذاکره با آمریکا را به صلاح نمی دانند.
**بخشی از جامعه در خصوص عدم مذاکره با آمریکا اقناع نیستند
نماینده ایلام با بیان اینکه عده ای در ارتباط با اینکه چرا از ابزار مذاکره برای رسیدن به اهدافمان استفاده نمی کنیم سوال دارند، افزود: به منظور حفظ انسجام در مقابل جنگ روانی و اقتصادی آمریکا باید در خصوص توجیه این افراد تلاش های بیشتری صورت گیرد.
وی تاکید کرد: تقابل با آمریکا هزینه دارد اما عده ای که خود این گفتمان را انتخاب کرده اند می گویند رئیس جمهور باید هزینه آنرا پرداخت کند.

**تشکیل ستاد ویژه تدابیر اقتصادی
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به نوسان نرخ ارز، ستاد ویژه تدابیر اقتصادی تشکیل شده و فعال است.
میرزایی اضافه کرد: هم اکنون در وزارت خزانه داری آمریکا بین 400 تا 500 کارشناس تمامی فعالیت های پولی و مالی ایران را رصد می کنند و ما نیز نیاز به چنین ستادی در کشور داریم که کارشناسانی تحریم ها را رصد کرده و برای مقابله با آنها راهکار ارائه دهند.
وی یادآور شد: آمریکا در کنار جنگ اقتصادی، جنگ روانی را هم به راه انداخته است تا تاثیر تحریم ها و فشارهای اقتصادی بیشتر شود و ما باید در این زمینه هوشمندانه عمل کنیم و نه با شعار که برای کشور هزینه ایجاد می کند.

** مقصر یابی برای مشکلات مزمن و انباشته روند ناصحیحی است
نماینده ایلام با ذکر اینکه مقصر یابی برای مشکلات مزمن و انباشته روند رایج و ناصحیحی است گفت: اکنون مشکلات زیادی از گذشته تا کنون در کشور انباشت شده و فشار برای یافتن مقصر و همچنین راهکار بسیار زیاد شده است اما رسانه ها باید برای شفاف سازی وضعیت کمک کنند.

**مجلس به مسائل اساسی کشور ورود نمی کند
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل دیگری که در کشور با آن مواجه هستیم این است که مجلس شورای اسلامی به مسائل اساسی مردم نمی پردازد و تنها به مسائل دست دوم و فرعی می پردازد.
میرزایی اضافه کرد: مجلس انحصار وضع قانون را ندارد و برخی اختیارات قانونگذاری به شوراها ارجاع شده است بنابراین بسیاری موضوعات را رها کرده اند.
وی تاکید کرد: سرگردانی و نبود اختیاری که در ادارات و جامعه دیده می شود در مجلس نیز وجود دارد و باید بررسی شود به چه دلیل نمی توانیم به موقع و درست تصمیم گرفته و خود را با شرایط وفق دهیم.

عملکرد استاندار ایلام قابل قبول است
نماینده ایلام در مجلس با اشاره به فعالیت و تلاش استاندار ایلام تصریح کرد: عملکرد استاندار ایلام به ویژه پیگیری های وی برای حل مشکلات استان قابل قبول است.
وی در خصوص بهره برداری از منابع نفت و گاز به عنوان مهمترین ظرفیت های استان ایلام گفت: ۶۰ میلیون یورو برای لرزه نگاری و اکتشاف میدان های گازی تنگه بیجار نیاز است که وزارت نفت قرار است در راستای استفاده از ظرفیت های استان این مهم را انجام دهد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه میدان های نفت و گاز مشترک در مرز ایلام نیز جزو اولویت های اصلی کشور است و با چندین شرکت خارجی برای توسعه این میادین صحبت شده است، شاید اگر مشکلات در بحث تحریم ها پیش نمی آمد، این شرکت ها امروز در استان فعال بودند.
وی با اشاره به پروژه های راهسازی برای توسعه زیرساخت های اربعین در استان، گفت: قسمتی از پروژه راهسازی ایلام-مهران روندی کندی دارد.
میرزایی افزود: استاندار ایلام نماینده دولت در استان است و تا زمانی که در این سمت باشد از وی حمایت می کند.

نظرات بینندگان