arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۴۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۸ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷

آمریکا: ۵۰ هزار سوری به شهر رقه، پایتخت سابق داعش بازگشته اند

«بریت مگ گورک» فرستاده ویژه ترامپ در ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا بامداد جمعه از بازگشت ۵۰ هزار شهروند سوری به شهر رقه مرکز خلافت خودخوانده داعش در شرق سوریه خبر داد.مک گورک مدعی شد که تمامی محله‌های ۲۶ گانه رقه به آب آشامیدنی دسترسی دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«بریت مگ گورک» فرستاده ویژه ترامپ در ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا بامداد جمعه از بازگشت ۵۰ هزار شهروند سوری به شهر رقه مرکز خلافت خودخوانده داعش در شرق سوریه خبر داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی 'روسیا الیوم'، مک گورک مدعی شد که تمامی محله‌های ۲۶ گانه رقه به آب آشامیدنی دسترسی دارند.
نیرو‌های موسوم به 'ائتلاف بین المللی ضد داعش' به سرکردگی آمریکا به همراه نیرو‌های دموکراتیک کرد سوریه کنترل مرز‌های سوریه و عراق در استان‌های حسکه و نیز منطقه تنف در حومه شرقی حمص را در اختیار دارند.
از سوی دیگر، «هدر نوئرت» سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد که 'جیم جفری' سفیر پیشین این کشور در عراق به عنوان مشاور ویژه 'مایک پمپئو' در سوریه معین شده است.
جفری در سال ۱۳۸۹ از سوی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، به عنوان سفیر ایالات متحده در عراق معرفی شد.
وی پیش از این، سفیر آمریکا در ترکیه و معاون مشاور امنیت ملی 'جورج بوش' بوده است.
جفری از ژوئن (خرداد/ تیر) سال ۲۰۰۴ تا مارس (اسفند/ فروردین) ۲۰۰۵ معاون رئیس هیات سیاسی و مشاور ویژه وزیر امور خارجه وقت آمریکا در امور عراق بود و پس از آن به عنوان کاردار این کشور به فعالیت خود ادامه داد.
وی که یک فرد کارکشته در مسائل خاورمیانه است، از سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ نیز معاونت فرستاده آمریکا در کویت را برعهده داشته است.
مشاور ویژه پمپئو همچنین به عنوان دیپلمات در کشور‌های کویت، تونس، آلبانی و آلمان فعالیت کرده و در میان سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۶ نیز افسر ارتش امریکا بوده و در ویتنام و آلمان حضور داشته است.

نظرات بینندگان