arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۹ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷

پکن: گزارش پنتاگون در مورد تمرین حمله چین به آمریکا مبتنی بر «حدس و گمان» است و واقعیت ندارد

وزارت دفاع چین با صدور بیانیه ای ادعای وزارت دفاع آمریکا که گفته بود ارتش چین عملیات بمب افکن های خود را برای تمرین حمله به آمریکا گسترش داده است رد کرد. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز پنجشنبه گزارشی را منتشر کرد که در آن مدعی شده بود ارتش چین برای حمله به آمریکا تمرین می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت دفاع چین با صدور بیانیه ای ادعای وزارت دفاع آمریکا که گفته بود ارتش چین عملیات بمب افکن های خود را برای تمرین حمله به آمریکا گسترش داده است رد کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع چین روز شنبه با انتشار این بیانیه اعلام کرد: گزارش وزارت دفاع آمریکا مبتنی بر «حدس و گمان» است و واقعیت ندارد.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز پنجشنبه گزارشی را منتشر کرد که در آن مدعی شده بود ارتش چین برای حمله به آمریکا تمرین می کند.
پنتاگون ادعا کرده بود که ارتش چین عملیات بمب افکن های خود را در سال های اخیر گسترش داده که احتمالا برای آموزش حمله به آمریکا و متحدان آن است.
در بیانیه وزارت دفاع چین آمده است ارتش این کشور با هر گونه جنگ و رویارویی با آمریکا مخالف است و گزارش پنتاگون نیز به نادرستی چین را یک «چالش استراتژیک» برای آمریکا معرفی کرده است.
این بیانیه می افزاید: چین در مسیر توسعه صلح آمیز است و استراتژی دفاعی را دنبال می کند و همواره به صلح جهانی و حمایت از نظم جهانی کمک کرده است.
وزارت دفاع چین گفته است تقویت و مدرنیزه کردن ارتش چین با هدف دفاع از حاکمیت، منافع ملی و همچنین تقویت صلح، ثبات و رفاه جهانی صورت گرفته است.
چین در این بیانیه از آمریکا خواسته است تفکر جنگ سرد را کنار بگذارد و دست از اتهام زنی به چین بردارد و اقدامات واقعی برای ارتقا و حمایت از توسعه پایدار روابط نظامی - سیاسی دو کشور برقرار کند.
پنتاگون روز پنجشنبه در گزارش خود آورده بود در سه سال گذشته، ارتش آزادیبخش خلق چین منطقه عملیات بمب افکن های خود را برفراز دریا برای کسب تجربه در مناطق حساس دریایی و احتمالا به منظور آموزش حمله به آمریکا و متحدان آن گسترش داده است.
براساس این گزارش، هنوز برای پنتاگون مشخص نیست که چین با انجام پروازهایی که فراتر از نمایش قدرت پیشرفته ارتش آن است، قصد دارد چه پیامی به واشنگتن ارسال کند.
گزارش وزارت دفاع آمریکا همچنین حاکی از تقویت توان نظامی فضایی چین به رغم موضع رسمی پکن در مخالفت با نظامی کردن فضا است.
دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به تازگی برنامه ای جاه طلبانه را برای تشکیل شاخه ششم پنتاگون تحت عنوان «نیروی فضایی» تا سال 2020 اعلام کرده است.
طرفداران تشکیل چنین نیرویی علت آن را افزایش توان کشورهای رقیب آمریکا نظیر چین برای هدف گرفتن توانمندی های فضایی واشنگتن عنوان می کنند.

نظرات بینندگان