arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷

ٱیت‌الله مکارم شیرازی:حوزه باید مستقل از دولت باشد/ وابستگی حوزه علمیه به دولت اثرات منفی دارد

این مرجع تقلید شیعه با بیان اینکه بسیاری از گرفتاری‌های اجتماعی و اقتصادی به واسطه سوء مدیریت است، گفت: مدیریت سیاسی و اجتماعی حوزه می‌تواند مشکلات زیادی را رفع کند به ویژه همه باید از نظر سیاسی بیدار باشند تا شاهد نفوذ در بدنه حوزه نباشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یکی از مراجع تقلید شیعه گفت: حوزه باید مستقل از دولت باشد؛ وابستگی حوزه علمیه به دولت اثرات منفی دارد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در آئین افتتاحیه چهاردهمین اجلاس سراسری مدیران مدارس علمیه خواهران در سالن بیدار اسلامی جامعه‌الزهرا(س) عنوان کرد: مدیران حوزه علمیه باید نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی روز جامعه آگاه باشند و آموزش‌های لازم را در خصوص مدیریت ببینند زیرا مدیریت اهمیت زیادی در تحقق اهداف دارد.

این مرجع تقلید شیعه با بیان اینکه بسیاری از گرفتاری‌های اجتماعی و اقتصادی به واسطه سوء مدیریت است، اظهار کرد: مدیریت سیاسی و اجتماعی حوزه می‌تواند مشکلات زیادی را رفع کند به ویژه همه باید از نظر سیاسی بیدار باشند تا شاهد نفوذ در بدنه حوزه نباشیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران جایگاه مهمی در تربیت دینی زنان دارد و طبق گزارشات پیشرفت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف داشته است.

وی بیان کرد: از برکات انقلاب اسلامی شکل‌گیری حوزه خواهران بود و در سال‌های اخیر حوزه‌های علمیه خواهران به سرعت در جامعه فراگیر شد و امروز در برخی از موارد از حوزه‌های برادران نیز پیشی گرفته اند.

این مرجع تقلید شیعه خاطرنشان کرد: در گذشته عده‌ای از متحجرین خواهران را از حضور در فعالیت‌های اجتماعی نهی می‌کردند اما به برکت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، امروز زنان در فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی اثرگذار هستند.

وی گفت: یکی از ویژگی های مهم حوزه، استقلال آن است؛حوزه باید مستقل از دولت باشد، چرا که وابستگی حوزه علمیه به دولت اثرات منفی دارد.

ٱیت الله مکارم شیرازی افزود: شاید دولت دلسوزی لازم را در مسائل حوزوی و تربیت دینی نداشته باشد از این رو استقلال حوزه می‌تواند برکات زیادی را به همراه داشته باشد.

وی اظهار کرد: از طرفی حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در مسیر تحقق اهداف باید هماهنگی‌های لازم را داشته باشند تا دچار دوگانگی در روند مدیریت حوزه‌های علمیه نباشیم.

این مرجع تقلید شیعه اظهار کرد: دین اسلام بهای زیادی به زنان می‌دهد و در آیات قرآن بدان اشاره شده است به گونه‌ای که می‌بینیم زنان نیز می‌توانند در فعالیت‌هایی که مردان در آن حضور دارند، حضور یابند و دست به تلاش بزنند.

وی عنوان کرد: رسالت مهم مادری برای زنان هیچ‌گاه مانعی برای حضور در فعالیت‌های اجتماعی نمی‌شود و زنان هم می‌توانند در مسیر پیشرفت و تعالی گام بردارند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت فضای مجازی تصریح کرد: فضای مجازی می‌تواند یک فرصت مهم در انتقال دانش و علم باشد و باید به بهترین نحوی از این ظرفیت استفاده کرد.

نظرات بینندگان