arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷

شمار قربانیان سیل در جنوب هند به ۳۵۷ تن رسید

شمار کشته شدگان وقوع سیل در جنوب هند که در یک قرن اخیر بی سابقه گزارش شده به ۳۵۷ تن رسید. در بسیاری از نقاط ایالت کرالا که در روز‌های گذشته با وقوع سیل شدید روبرو بوده هم اکنون وضعیت قرمز اعلام شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شمار کشته شدگان وقوع سیل در جنوب هند که در یک قرن اخیر بی سابقه گزارش شده به ۳۵۷ تن رسید.
به گزارش ایرنا به نقل از شبکه‌های تلویزیونی هند در روز یکشنبه، در بسیاری از نقاط ایالت کرالا که در روز‌های گذشته با وقوع سیل شدید روبرو بوده هم اکنون وضعیت قرمز اعلام شده است.
باران‌های موسمی شدید که در فصل موسوم به مونسون از اوایل خرداد تا اواخر شهریور در سراسر هند بخصوص در جنوب این کشور اتفاق می‌افتد امسال باعث شده است که صد‌ها هزار نفر در این ایالت بی خانمان شوند.
شبکه تلویزیونی 'ای نی' هند امروز در گزارشی اعلام کرد که صد‌ها روستا در این منطقه کاملا بر اثر سیل ویران شده اند.
شدت باران به حدی است که در قرن اخیر بی سابقه گزارش شده است.
میزان خسارت تا ۳ میلیارد واحد پول این کشور تخمین زده می‌شود.
بیش از نیم میلیون نفر از مردم این ایالت که به دلیل ساحل زیبای آن یک مقصد محبوب گردشگری بین المللی محسوب می‌شود به اردوگاه‌های متعدد منتقل شده اند.
نارندرا مودی نخست وزیر هند روز شنبه اعلام کرد برای ارائه کمک‌های فوری ۷۵ میلیون دلار اختصاص داده است.
روز شنبه نیز پینارایی ویجایان سروزیر ایالت کرالا گفت: وضعیت وخیم ناشی از سیل و بارندگی‌های شدید تاکنون هزاران نفر را بی خانمان و محصولات کشاورزی را نابود کرده است.
سازمان هواشناسی هند گفت: اگرچه از شدت بارندگی‌ها در ایالت کرالا در روز شنبه کاسته خواهد شد، اما از روز یکشنبه یک جو بارشی جدید در ایالت‌های کرالا و تامیل نادو آغاز می‌شود.
سروزیر ایالت کرالا در پیامی گفت: کرالا با بدترین سیل در صد سال گذشته روبرو است. رها سازی آب در ۸۰ سد این ایالت آغاز شده است.
نارندرا مودی نخست وزیر هند روز شنبه به کرالا سفر کرد تا به صورت هوایی وضعیت سیل در این ایالت را بررسی کند.
سروزیر ایالت کرالا توضیح داد: ۱۴ تیم ارتش، ۲۸ تیم نیروی دریایی و ۳۹ تیم نیروی ملی مبارزه با بلایای طبیعی در عملیات امداد و نجات شرکت کرده اند. تاکنون بیش از ۴ هزار نفر از مناطق سیل زده نجات یافته اند.
یک سخنگوی نیروی ملی مبارزه با بلایای طبیعی گفت: در ۹ روز گذشته ۴ هزار و ۳۱۹ نفر به مناطق امن‌تر منتقل شده اند درحالی که ۴۴ نفر از مناطق سیل زده نجات پیدا کرده اند.
سروزیر ایالت کرالا همچنین ادعا‌های مطرح شده در خصوص ترک خوردن سد بسیار قدیمی 'مولا پریار' را رد کرد و اخطار داد علیه افرادی که شایعه منتشر می‌کنند اقدام جدی خواهد شد.
همچنین باند فرود در فرودگاه شهر کوچی در این ایالت به زیر آب رفته است و مقامات اعلام کرده اند پرواز‌ها در این فرودگاه تا تاریخ ۲۶ ماه اوت (۴ شهریور) لغو شده اند. حرکت ۲۵ قطار در این ایالت نیز لغو شده اند.
ایالت کرالا که دارای ۴۴ رودخانه است در سال ۱۹۲۴ شاهد شدید‌ترین سیل به دلیل بارندگی‌های فصلی بود.
براساس گزارش‌های منتشر شده براثر وقوع سیل و رانش زمین در سال گذشته بیش از ۹۰۰ نفر در هند جان باخته اند.
هند در کنار زلزله تقریبا هر سال تحت تاثیر شرایط آب و هوایی شدید مانند طوفان، رانش زمین و سیل قرار می‌گیرد.
کشاورزی یکی از بخش‌های بسیار بزرگ در هند محسوب می‌شود و بلایای طبیعی از جمله سیل و خشکسالی می‌تواند بر اقتصاد این کشور بسیار تاثیر بگذارد.
زندگی بیش از ۶۰ درصد از مردم هند به صورت مستقیم و غیرمستقیم به کشاورزی وابسته است.

نظرات بینندگان