arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
گزارش ویدیویی «انتخاب»؛

تماشا کنید/ ویدیو: رد پای چینی‌ها در خلیج فارس

حضور کشتی‌های صیادی چینی در خلیج فارس، از ابتدای سال جاری، بار‌ها محل بحث مسئولان مختلف با یکدیگر و نیز ماهیگیران و شاهدن محلی بوده. آیا این کشتی ها مستقل کار می کنند یا در اجاره ایرانی ها هستتند؟ حضور آنها کسب و کار ماهیگیران را کساد کرده و به محیط زیست آسیب رسانده؟ مسئولان چه می گویند؟ ویدیوی زیر را تماشا کنید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حضور کشتی‌های صیادی چینی در خلیج فارس، از ابتدای سال جاری، بار‌ها محل بحث مسئولان مختلف با یکدیگر و نیز ماهیگیران و شاهدن محلی بوده.

به گزارش «انتخاب»، اصل حضور این کشتی‌ها سرانجام به صورت رسمی تایید شد، اما اینکه آن‌ها در اجاره ایرانی‌ها هستند یا مستقل کار می‌کنند مشخص نیست. همچنین برخی مسئولان می‌گویند این کشتی‌ها ماهی‌هایی را صید می‌کنند که خوراک انسان نیستند و به مصرف دام و طیور می‌رسند و همچنین برخی ماهی‌های حرام گوشت که آن‌ها را به چین می‌برند.

از طرفی این دسته از مسئولان می‌گویند ایران فناوری صید این ماهی‌ها در عمق ۲۰۰ متری را ندارد. در مقابل منتقدان از آسیب رسانی این کشتی‌ها به صیادان ایرانی و نیز محیط زیست در آب‌های ایران و نیز تخلف آن‌ها در ورود غیرمجاز به فواصل کمتر از ۱۲ مایلی ساحل سخن می‌گویند.

در ویدیوی زیر این اظهارنظر‌های بعضا متضاد بررسی شده است.

نظرات بینندگان