arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۱ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
نتایج یک پژوهش نشان داد:

روبات ها کودکان را فریب می دهند / آیا دوران بردگی انسان مدرن در راه است؟

نتایج یک پژوهش نشان می دهد؛ روبات ها افکار کودکان را تحت تاثیر خود قرار داده و آنان را زیر نفوذ خود می گیرند.موضوعی که به نظر نگران کننده می رسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نتایج یک پژوهش نشان می دهد؛ روبات ها افکار کودکان را تحت تاثیر خود قرار داده و آنان را زیر نفوذ خود می گیرند.موضوعی که به نظر نگران کننده می رسد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از اسمارت نیوز؛ نتایج یک پژوهش نشان می دهد؛ احتمال دارد طی سال های آتی روبات ها انسان ها را کنترل کنند نه بلعکس.

این پژوهش که توسط دانشگاه پلیموث انجام شده بیش از بزرگسالان، تاثیر پذیری کودکان را مورد بررسی قرار می دهد. محققان در این خصوص می گویند؛ همزمان با توسعه استفاده از روبات ها، ودکان بی هیچ پیش شرطی به روبات‌ها اطمینان پیدا می‌کنند.

 

بر همین اساس، پژوهشگران قصد دارند راهی پیدا کنند که کودکان را از چنین آینده ای محافظت کنند. افرادی که در این تحقیق شرکت داشتند در یک آزمایش ساده به نام “پارادیم اش” شرکت کردند که شامل یافتن دو خطی است که طولشان برابر است.

بسیاری از دانشجویان یا تحصیلکرده ها در رشته روانشناسی، آزمایش مذکور را به نام  “آزمایش همنوایی اش” می شناسند.بر اساس داده‌های این آزمایش؛، افراد مختلف اغلب با نظر همتایان خود موافقت می‌کنند حتی اگر به طور فردی پاسخ متفاوتی داده باشند.

 

 اما در نسخه جدید این آزمایش، در یک سو انسان ها قرار داشتند و در سوی دیگر روبات ها. آزمودنی ها نیز شامل کودکان ۷ تا ۹ می شد. در حالت عادی این کودکان تا 85 درصد سوالات آزمون را درست پاسخ دادند اما وقتی روبات‌ها به این آزمایش پیوستند، متوسط امتیاز کودکان به ۷۵ درصد کاهش یافت، چرا که آنان از روبات ها تقلید می کردند.

تونی بلپیم، پروفسور حوزه روباتیک در این خصوص می گوید: “نتایج ما نشان می‌دهد که بزرگسالان خود را با چیزی که روبات‌ها می‌گویند تطبیق نمی‌دهند، اما وقتی ما این تجربه را با کودکان انجام دادیم، آن‌ها پاسخ‌های خود را با روبات‌ها تطبیق دادند.. “

 

وی ادامه می دهد: این تحقیق نگرانی ما در مورد استفاده از روبات‌ها برای آموزش کودکان را تقویت می‌کند. اگر روبات‌ها می‌توانند کودکان (و نه بزرگسالان) را قانع کنند که اطلاعات دروغ، واقعیت دارد، نتیجه چنین وضعیتی می‌تواند برای برنامه‌های تجاری جهت بهره‌برداری از ربات‌ها برای مراقبت از بچه‌ها و آموزش آن‌ها مشکل‌آفرین باشد."

نظرات بینندگان