arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

دومین گام قطر برای کمک به ترکیه / امضای قرارداد مبادلات ارزی پس از سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلاری

دولت قطر که اخیرا از سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلاری در ترکیه خبر داده بود این بار تصمیم جدیدی برای نجات این کشور از بحران اقتصادی اتخاذ کرده است. بانک مرکزی قطر در بیانیه‌ای که در سایت این بانک منتشر شد، با اعلام امضای قرارداد مبادلات ارزی با ترکیه تأکید کرد که این قرارداد با هدف تقویت و توسعه همکاری دوجانبه بین این دو بانک از طریق ایجاد خط دو سویه مبادلات ارزی، امضا شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت قطر که اخیرا از سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلاری در ترکیه خبر داده بود این بار تصمیم جدیدی برای نجات این کشور از بحران اقتصادی اتخاذ کرده است.

به گزارش فارس، پس از گذشت چند روز از اظهارات «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در خصوص سرمایه‌گذاری کشورش به ارزش ۱۵ میلیارد دلار در ترکیه، بانک مرکزی قطر نیز از امضای قراردادی با همتای ترکیه‌ای خود در خصوص مبادلات ارزی خبر داد.

بانک مرکزی قطر در بیانیه‌ای که در سایت این بانک منتشر شد، با اعلام امضای قرارداد مبادلات ارزی با ترکیه تأکید کرد که این قرارداد با هدف تقویت و توسعه همکاری دوجانبه بین این دو بانک از طریق ایجاد خط دو سویه مبادلات ارزی، امضا شده است.

بنابر این گزارش، این قرارداد در بانک مرکزی قطر بین «عبدالله بن سعود آل ثانی» رئیس بانک مرکزی و «مرات شتینکیا» رئیس بانک مرکزی ترکیه امضا شده است.

امضای این قرارداد می‌تواند مبادلات تجاری بین دو کشور را تسهیل کرده و به ثبات مالی کمک کند.

ایالات متحده چهارشنبه 10 مرداد «عبدالحمید گل» وزیر دادگستری و «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه را به بهانه نقش‌آفرینی در بازداشت «اندرو برانسون» کشیش آمریکایی تحریم کرد.

در پی این اختلافات و تحریم‌های آمریکا بود که ارزش واحد پول ترکیه در برابر دلار آمریکا در سرازیری قرار گرفت.

طی هفته‌های اخیر ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا دستخوش کاهش نسبی شده است تا جایی که ادروغان از مردم ترکیه خواسته دلار، یورو و طلاهای خود را به لیر تبدیل کنند تا دست دولت برای مقابله با بحران بازتر باشد. هم‌اکنون هر5.8 لیر ترکیه معادل با یک دلار آمریکا است.

نظرات بینندگان