arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۲ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷

باز هم ارزش پول ونزوئلا کاهش یافت/ یک بسته دستمال: 2 میلیون و 600 بولیوار

با تورم و کاهش شدید واحد پول ونزوئلا، درحال حاضر یک شهروند ونزوئلایی باید یک بسته دستمال را به 2 میلیون و 600 بولیوار معادل 40 سنت آمریکا خریداری کند. قیمت هر کیلو هویچ در ونزوئلا نیز به رقم بی سابقه 3 میلیون بولیوار معادل 46 سنت رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارزش پول ونزوئلا کاهش یافتبه گزارش رویترز، در تصاویری که این خبرگزاری منتشر کرده است، گویای وخامت اوضاع اقتصادی ونزوئلا است، کشوری که دارنده بزرگ ترین ذخایر نفتی جهان می باشد.
با تورم و کاهش شدید واحد پول ونزوئلا، درحال حاضر یک شهروند ونزوئلایی باید یک بسته دستمال را به 2 میلیون و 600 بولیوار معادل 40 سنت آمریکا خریداری کند.
قیمت هر کیلو هویچ در ونزوئلا نیز به رقم بی سابقه 3 میلیون بولیوار معادل 46 سنت رسیده است.
براساس گزارش صندوق بین المللی پول، کاهش واحد پولی ونزوئلا و افزایش افسارگسیخته تورم که به مرز بی سابقه یک میلیون درصد رسیده، سبب شده است، یک کارمند با حقوق ماهانه اش نتواند حتی یک کیلو گوشت بخرد.
با وجود فروپاشی اقتصادی ونزوئلا، 'نیکولاس مادورو' رئیس جمهوری آن بر این عقیده است که بحران اقتصادی و افزایش تورم در کشورش نتیجه جنگ اقتصادی است که حزب راست ونزوئلا و آمریکا با هدف سرنگونی حکومت کاراکاس آغاز کرده اند.
مادورو جمعه گذشته از افزایش 34 برابری حقوق کارمندان کشورش خبر داد اما نگفت، این افزایش چه زمانی اجرا می شود. وی این اقدام را بخشی از برنامه دولت کاراکاس برای تحول اقتصادی دانسته است.
وی همچنین وعده داد که برنامه ای برای نظم بخشیدن به وضعیت مالی ونزوئلا را اجرایی خواهد کرد.
فروپاشی اقتصادی، تورم بی سابقه ونزوئلا و کمبود مواد غذایی و دارویی سبب شده است که بسیاری از شهروندان ونزوئلایی کشورشان را به مقصد کشورهای همسایه از جمله پرو ترک کنند.
سازمان ملل متحد اعلام کرد که از سال 2015میلادی حدود 2.3 میلیون تن (بیش از هفت درصد از جمعیت ونزوئلا) خاک این کشور را ترک و بیشتر به کشورهای برزیل، شیلی، کلمبیا، اکوادور و پرو مهاجرت کرده اند. تنها در سال جاری نیم میلیون ونزوئلایی به پرو رفته اند. 

نظرات بینندگان