arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۲۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۷

کتیبه هایی باستانی مشابه با ایموجی های موبایلی کشف شد / ردپای سلایق امروز در تمدن های دیروز

گروهی از باستان شناسان در پرو موفق شدند یک دیوار نوشته 3 هزار و 800 ساله کشف کنند که بی شباهت به ایموجی های امروزی نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 

گروهی از باستان شناسان در پرو موفق شدند یک دیوار نوشته 3 هزار و 800 ساله کشف کنند که بی شباهت به ایموجی های امروزی نیست.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از گیزمودو،باستان شناسان در پرو، در جریان یک پروژه باستان شناسی، یک دیوار باستانی را در منطقه تمدن کارال _قدیمی ترین تمدن معاصر شناخته شده در جهان _کشف کردند. جالب است که نمادهای موجود در این کتیبه باستانی شباهتی عجیب به ایموجی های محبوب کاربران دارند.

این کتیبه باستانی حدود 112 مایلی (180 کیلومتری) شمال لیما در پرو کشف شد. تمدن کارال، که به عنوان تمدن نورت چیکو شناخته می شود، قدیمی ترین تمدن شناخته شده در آمریکا محسوب می شود.جالب است بدانید این تمدن در اوج خود، حدود 3هزار نفر سکنه داشت. این منطقه شامل میدان، مسکن و یک معبد بزرگ بود. کاوش های این منطقه از سال 2007 آغاز شد و باستان شناسان تا کنون آثار متعددی را در این منطقه کشف کرده اند.

 

 

دیوار ساخته شده  در این منطقه که نماد تمدن است، ابعاد طول 3 فوت (1 متر) در 9 فوت (3 متر) دارد. این ساختمان بین سال های 1800 تا 1500 قبل از میلاد ساخته شده.

 

اما تصاویر این دیوار شامل چه مواردی است؟ این دیوار شامل چهار سر انسان با چشمان بسته است. دو مار آنها را احاطه کرده و اشکال غیر انسانی نیز دارد.

 

آن چه بیش از هر چیز توج باستان شناسان را به سمت خود جلب کرده، شباهت این سنگ نگاره ها با ایموجی های امروزی است. به نظر می رسد خرد جمعی ما انسان ها از آن زمان تا کنون علاقه خاصی به شکلک های ایموجی وار دارد.

 

نظرات بینندگان