arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۷ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۷

بانک مرکزی «میانگین وزنی معاملات ارزی کشور» را اعلام می‌کند / هر روز از ساعت ۸ تا ۱۸ به صورت ساعتی و روزانه

میانگین وزنی معاملات ارزی کشور هر روز به صورت مرتب توسط بانک مرزی اعلام می شود. این میانگین از ساعت ۸ تا ۱۸ بصورت ساعتی و روزانه در پایگاه اینترنتی www.sanarate.ir اعلام می شود. شاخص ارزی موصوف، میانگین وزنی معاملات ارزی در بازار ارز کشور و متشکل از معاملات ارز بصورت اسکناس و حواله های ارزی در کل کشور است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بانک مرکزی «میانگین وزنی معاملات ارزی کشور» را اعلام می‌کند / هر روز از ساعت ۸ تا ۱۸ به صورت ساعتی و روزانه

میانگین وزنی معاملات ارزی کشور هر روز به صورت مرتب توسط بانک مرزی اعلام می شود.

به گزارش «انتخاب»، بر اساس اعلام بانک مرکزی، میانگین وزنی نرخ خرید و فروش اسعار مورد معامله در شبکه صرافی های مجاز در روزهای کاری بر اساس آمار و اطلاعات معاملات قطعی انجام شده توسط صرافی های مجاز، محاسبه می شود.

این میانگین از ساعت ۸ تا ۱۸ بصورت ساعتی و روزانه در پایگاه اینترنتی www.sanarate.ir اعلام می شود.

شاخص ارزی موصوف، میانگین وزنی معاملات ارزی در بازار ارز کشور و متشکل از معاملات ارز بصورت اسکناس و حواله های ارزی در کل کشور است.

پس از راه اندازی سامانه نظام یکپارچه معاملات ارزی (نیما) تمامی معاملات حواله های ارزی انجام یافته در سامانه نیما توسط صرافی ها ی مجاز و اخیرا بانک های عامل نیز در سامانه نظارت ارز(سنا) و سپس در پایگاه اینترنتی مذکور درج می شود.

بنابراین با توجه به ترکیب معاملات اسکناس و حواله و سهم آن در بازار ارز کشور، میانگین وزنی نرخ خرید و فروش برای کل کشور محاسبه و در پایگاه فوق اطلاع رسانی می شود.

نظرات بینندگان