arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷

ناگفته‌های کرانچار از شکست به میانمار و اخراج بازیکن خاطی

زلاتکو کرانچار، سرمربی تیم امید گفت: فکر می‌کنم به هدفی که ما برای آن به این‌جا آمدیم و بر اساس آن برنامه‌ریزی کردیم دست یافتیم. منظور از هدف این است که نمایش‌های بسیار خوبی را از بازی تیم‌مان دیدیم. به شکلی که به عنوان تیم اول به گروه بعد صعود کردیم و در یک فینال زودرس به کره جنوبی خوردیم. کره جنوبی از شانس‌های اصلی قهرمانی در این تورنمنت است. با وجود این مساله بازیکنان ما تا دقیقه ۴۲ شانه به شانه تیم حریف رقابت کردند و شانس‌های گلزنی هم در این بازی به وجود آوردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سرمربی تیم فوتبال امید ایران گفت: تیم کره جنوبی با آوردن چند بازیکن بزرگسال نشان داد فقط به‌دنبال قهرمانی است.

به گزارش ایسنا، زلاتکو کرانچار، سرمربی تیم امید در مورد دستاوردهای تیمش از حضور در بازی‌های آسیایی و در مورد این که چه ارزیابی از حضور در بازی‌های آسیایی و حذف زودهنگام در این مسابقات دارد، گفت: فکر می‌کنم به هدفی که ما برای آن به این‌جا آمدیم و بر اساس آن برنامه‌ریزی کردیم دست یافتیم. منظور از هدف این است که نمایش‌های بسیار خوبی را از بازی تیم‌مان دیدیم. به شکلی که به عنوان تیم اول به گروه بعد صعود کردیم و در یک فینال زودرس به کره جنوبی خوردیم. کره جنوبی از شانس‌های اصلی قهرمانی در این تورنمنت است. با وجود این مساله بازیکنان ما تا دقیقه ۴۲ شانه به شانه تیم حریف رقابت کردند و شانس‌های گلزنی هم در این بازی به وجود آوردند. کره جنوبی دو گل به ثمر رساند و در سایر دقایق با وجود میانگین سنی زیر ۲۱ سال که هدف‌مان صعود به المپیک است موفق شدیم مقابل کره جنوبی که میانگین سنی ۲۵ سال داشت و چهار بازیکن از جام جهانی به همراه آورده بود بازی خوبی به نمایش بگذاریم. آن‌ها با آوردن این تیم حامی پیامی مهم بودند که فقط قصدشان رسیدن به قهرمانی است و در این راه دست به هرکاری می‌زنند.

او در ادامه تاکید کرد: چیزی که جزو دستاوردهای برجسته ما در این تورنمت بود این است که با وجود نتیجه‌ای که در بازی با میانمار کسب کردیم در آن مسابقه با توجه به کارت زرد تعدادی از بازیکنان و مصدومیت برخی دیگر به بازیکنان دیگر هم فرصت حضور در این میدان سخت را دادیم. به همه بازیکنان خوب ما فرصت بازی رسید و توانستند توانایی خود را نشان بدهند و تیم محک خوبی خورد. قطعا در بازی‌های بین‌المللی متعدد پیش‌رو بازیکنان ما می‌توانند بیش از پیش بر اعتماد به نفس خود بیافزایند و با آمادگی بیش‌تر به رقابت‌های پیش‌رو برویم.

سرمربی تیم فوتبال امید در پاسخ به این سوال که با وجود استفاده کره جنوبی از ۴ بازیکن حاضر در جام جهانی و نفرات بزرگسال و زیر ۲۳ سال، تمایلی برای بازی تدافعی و بسته نداشتید؟ گفت: قبل از بازی با کره جنوبی این تیم را به خوبی آنالیز کردیم و تمام نقاط قوت و ضعف حریف را ارزیابی کردیم.

سرمربی تیم فوتبال امید، گفت: اعتقاد من این است که باید به صورت هجومی به سمت حریف حمله‌ور شد اما این مساله را هم باید در نظر بگیریم که ما در مرحله حذفی بودیم. در این مرحله فقط برد می‌تواند شما را به مرحله بعد ببرد. با در نظر گرفتن همه جوانب تکالیفی را هم برای تک تک بازیکنان در نظر گرفتیم؛ از بازیکنان خط حمله گرفته تا مدافعان وظایف خاص خودشان را داشتند و باید وظایف تدافعی هم انجام می‌دادند. تا زمانی که گل خوردیم بازیکنان به تکالیف خود به بهترین شکل عمل کردند. در دقایقی از بازی حتی جلوتر از حریف‌مان بودیم که موقعیت‌های گلزنی هم کسب کردیم اما استفاده نکردیم. بعد از بازی یک بر صفر کره جنوبی به خودش آمد و توانست از تجربه‌ای که دارد به عنوان ابزار برتری نسبت به ما استفاده کند.

او در مورد این که آیا در مورد تغییر رفتار اسدی از برانکو سرمربی پرسپولیس که این بازیکن در آن‌جا فعالیت می‌کند مشاوره خواهد گرفت؟ اظهار کرد: از طریق برانکو نه بلکه از طریق باشگاه پرسپولیس تلاش می‌کنیم اطلاعات لازم را بگیریم. انتظار داریم باشگاه پرسپولیس تلاش کند تا در این مورد اقدام لازم صورت بگیرد. در حال حاضر کاملا کیفیت بازیکن و اشتباهاتی که دارد مشخص شده و تصویر مشخصی از این موضوع داریم. باید همه عوامل باشگاه برای هدایت این بازیکن تلاش کنند و او را به مسیر حرفه‌یی بازگردانند. می‌دانید حرفه‌یی بودن بسیار سخت است و شرایط دشواری دارد. حرفه‌یی بودن در زندگی نیاز به ایثار برای انجام ندادن رفتارهای زیادی دارد. باور دارم همکار من برانکو که به عنوان مربی همیشه با او در ارتباط بودم به عنوان یک آموزگار برای بازگرداندن این بازیکن به شرایط حرفه‌یی تلاش خواهد کرد. واقعا حیف است با توجه به کیفیت‌هایی که این بازیکن دارد نتواند به پیشرفت لازم برسد. او جایگاهش را نزد ما از دست نداده اما تا زمانی که این اشتباهات را در ذهن خود دارد و رفتارش را اصلاح نکرده نمی‌تواند نزد ما بازگردد. انتظار ما از باشگاه است. بازیکن بیش‌ترین وقت خود را در باشگاه می‌گذارند و همه باشگاه باید به صورت آموزگار با بازیکنان متخلف خود برخورد کنند و او را به مسیر درست بازگردانند. نباید با اعمال فشار مجدد باعث از بین رفتن بازیکن شوند. ما می‌خواهیم بازیکن باز گردد نه این که کیفیت او به طور کامل از بین برود.

نظرات بینندگان