arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۷

ایده جالب دولت اندونزی برای مبارزه با جاعلان / استفاده برچسب های الکترونیک روی کالاها

دولت اندونزی در اقدامی جالب توجه تصمیم گرفته با کمک تکنولوژی های جدید به مشتریان کمک می کند تا اجناس اصلی را از اجناس فرعی تفکیک کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دولت اندونزی در اقدامی جالب توجه تصمیم گرفته با کمک تکنولوژی های جدید به مشتریان کمک می کند تا اجناس اصلی را از اجناس فرعی تفکیک کنند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از جاکارتا پست، با توجه به بالا رفتن نرخ اجناس تقلبی دولت روشی جدید و ویژه را برای شناسایی اجناس و پوشاک اصلی از فرعی طراحی کرده است.

 

اما این اقدام چگونه انجام می شود؟اداره صنایع دستی اندونزی نوعی برچسب الکترونیک طراحی کرده که با اتصال به انواع لباس ها و یا وسایل می تواند به طور دقیق اعلام کند لباس مذکور اصل است یا خیر.

رئیس این سازمان در گفتگو با مطبوعات گفت: "از طریق کد QR، مشتریان می توانند به طور مستقیم محصولات مورد نظر خود را خریداری کنند و البته پیش از خرید  متوجه شوند که آیا کالای اصل خریده اند یا خیر.

 

البته این طرح در مرحله آزمایشی قرار دارد اما احتمالا به زودی به شکل رسمی رونمایی خواهد شد. طراح این پروژه می گوید: "ما این تکنولوژی را پس از یک مرحله آزمایشی ادامه خواهیم داد. با استفاده از این طرح، مشتریان می توانند به سادگی از گوشی های هوشمند خود برای تشخیص اینکه آیا محصولی قابل قبول خریده اند یا خیر مطمئن شوند. "

نظرات بینندگان