arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۷

سرمایه گذاری سافت بانک برای رمزگشایی کدهای ژنتیکی انسان ها / ارزش 27 میلیارد دلاری «فناوری زیستی» تا سال 2025

سافت بانک قصد دارد از یک شرکت فعال در حوژه فناوری های مبتنی بر زیست شناسی حمایت مالی کند. هدف این پروژه رمز گشایی از کدهای ژنتیکی انسان ها است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سافت بانک قصد دارد از یک شرکت فعال در حوژه فناوری های مبتنی بر زیست شناسی حمایت مالی کند. هدف این پروژه رمز گشایی از کدهای ژنتیکی انسان ها است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، اقدام اخیر سافت بانک یک خرید هوشمندانه برای کمک به باز کردن کدهای بیولوژیکی انسانها است.

این سرمایه گذاری کمک می کند پژوهشگران به تحقیقاتی بپردازند که می تواند پیامدهای بزرگی برای درک علت سلامت و بیماری ها داشته باشد.

 

شرکتزی که توسط سافت بانک حمایت می شود « Biotech 10x Genomics» نام دارد و به تجزیه و تحلیل کدهای بیولوژیکی انسان برای بهبود  وضعیت سلامت می پردازدو این شرکت یکی از مطرح ترین و پردارامد ترین گروه های فعال فناوری/ بیولوژی در سراسر سیلیکون ولی است.  

سرایه گذاری در فعالیت های این شرکت بسیار مهم است چرا که دانشمندان در سال های اخیر به این نتیجه رسیده اند که بررسی  ژن های متوالی برای درک سلامت انسان کافی نیستند. درواقع گاهی چیزی فراتر از ژن ها سلامت انسان ها را تهدید می کند.  

مدیر اجرایی Genx 10x سرگی سگزونوف در مصاحبه ای گفت: "دنیای ژنتیک پر رمز و راز و سرشار از شگفتی است و ما در تلاشیم راه هایی جدید در نقشه کدهای ژنتیکی کشف کنیم."

این شرکت بیش از 230 میلیون دلار از سوی حامیان مالی خود دریافت کرده و البته  طی سال گذشته حدود 70 میلیون دلار درآمد خود را به واسطه  فروش سخت افزار و نرم افزارهای مرتبط با دی ان ای کسب کرده است.

پیش بینی می شود بازار فناوری های زیست شناختی تا سال 2025 حدود 27 میلیارد دلار ارزش داشته باشد. .

 

 

نظرات بینندگان