arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۶۸۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۷

اولتیماتوم فرماندار کرج: امیدواریم کار شورای شهر به هیئت حل اختلاف نکشد

فرماندار کرج گفت: اگر به این نتیجه برسیم که فرجه قانونی برای تصمیمات در شورا گذشته و استمرار روند کنونی مصالح عمومی را به خطر انداخته است عکس‌العمل نشان خواهیم داد. سیروس شفقی در خصوص مسائلی که در شورای شهر کرج به وجود آمده است گفت: ما تا امروز سعی کرده‌ایم با دوری از حاشیه، آرامش را به شورای شهر بازگردانیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اولتیماتوم فرماندار کرج به اعضای شورای شهر: امیدواریم کار شورای شهر کرج به هیئت حل اختلاف نکشد

فرماندار کرج گفت: اگر به این نتیجه برسیم که فرجه قانونی برای تصمیمات در شورا گذشته و استمرار روند کنونی مصالح عمومی را به خطر انداخته است عکس‌العمل نشان خواهیم داد.

سیروس شفقی در خصوص مسائلی که در شورای شهر کرج به وجود آمده است گفت: ما تا امروز سعی کرده‌ایم با دوری از حاشیه، آرامش را به شورای شهر بازگردانیم.

شفقی افزود: درست است که در جو شورایی اختلافات هم وجود دارد اما اینکه این اختلافات به مقابله ختم شود پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به مهلت شورای شهر برای انتخاب هیئت رئیسه پیش از یکم شهریورماه خاطرنشان کرد: ما در این خصوص با شورا مکاتباتی داشتیم اما متأسفانه با فراز و فرودها و عدم تشکیل جلسات این کار انجام نشد. برای بار دوم هم این مکاتبه صورت گرفت تا جلسه با حضور نماینده فرمانداری و استانداری تشکیل شود اما باز هم به حد نصاب نرسید.

این مسئول تصریح کرد: انتخاب هیئت رئیسه در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید به نتیجه برسد و پس از آن شاهد همدلی و آرامش باشیم تا شورای شهر کرج به سمت مباحث هیئت حل اختلاف نرود.

شفقی افزود: ما برای جایگاه اعضاء در شورای شهر احترام قائل هستیم و سعی می‌کنیم با آرامش به شورا کمک کنیم اما در هر حال وظایفی قانونی نیز داریم و اگر به این نتیجه برسیم که فرجه قانونی برای تصمیمات در شورا گذشته و استمرار روند کنونی مصالح عمومی را به خطر انداخته است عکس‌العمل نشان خواهیم داد.

فرماندار کرج ادامه داد: در صورت ادامه روند کنونی گزارشی از تمام فرآیندی که به وضعیت کنونی منجر شده استخراج و به هیئت حل اختلاف ارائه خواهیم کرد؛ این هیئت به ریاست استاندار تشکیل و در آن رئیس کل دادگستری دو نفر به انتخاب نمایندگان مجلس و معاون عمرانی استاندار به عنوان دبیر حضور دارند.

وی افزود: تصمیمات هیئت حل اختلاف متناسب با تخلفاتی که در شورا صورت می‌گیرد می‌تواند مختلف باشد اما هر تصمیمی که گرفته شود در وهله اول به افراد دخیل در پرونده اعلام می‌شود تا در یک زمان کوتاه مراجعه و از خود دفاع کنند. من احساس می‌کنم این وضعیت باید تا هفته آتی جمع شود و اگر این اتفاق رخ ندهد فرآیندهای نظارتی کار خود را انجام خواهد داد.

نظرات بینندگان