arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۶ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۷

اردوغان: سامانه‌های اس ۴۰۰ را به زودی تحویل خواهیم گرفت

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه امروز (جمعه) در سخنانی تصریح کرد: ترکیه به سامانه‌های دفاع موشکی اس ۴۰۰ نیاز دارد و در سریع‌ترین زمان ممکن آنها را تحویل خواهد گرفت. وی افزود: ترکیه به همکاری با کشورهای دیگر به جز ایالات متحده و کشورهای اروپایی نیاز دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اردوغان: سامانه‌های اس ۴۰۰ را به زودی تحویل خواهیم گرفترئیس جمهوری ترکیه گفت که کشورش به سامانه‌های دفاع موشکی اس ۴۰۰ نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه امروز (جمعه) در سخنانی تصریح کرد: ترکیه به سامانه‌های دفاع موشکی اس ۴۰۰ نیاز دارد و در سریع‌ترین زمان ممکن آنها را تحویل خواهد گرفت.

وی افزود: ترکیه به همکاری با کشورهای دیگر به جز ایالات متحده و کشورهای اروپایی نیاز دارد.

اردوغان تصریح کرد: زمانی که اراضی ما از سوریه هدف حملات موشکی قرار می‌گرفت و ما شهروندان ترک را از دست می‌دادیم، همپیمانان ما در پیمان ناتو شروع به خارج کردن سامانه‌های دفاع موشکی کردند، ما نیاز مبرمی به این سامانه‌ها داشتیم و پیشنهاد دادیم که این سامانه‌ها را خریداری کنیم، اما آنها نپذیرفتند.

رئیس جمهوری ترکیه افزود: زمانی که ما با توانایی‌های خود به دنبال حل این مساله هستیم، در مسیر ما سنگ اندازی می‌کنند. ترکیه به سامانه‌های اس ۴۰۰ نیاز دارد و مساله درمورد این قرارداد قطعی شده است. امیدوار هستم که در سریع‌ترین زمان ممکن، این سامانه‌ها به دست ما برسد.

وی با تاکید بر اینکه کشورش دیکته‌ها را نخواهد پذیرفت، عنوان داشت: درصورتی که آمریکا از فروش جنگنده‌های اف -۳۵ به ما امتناع ورزد، ما می‌توانیم این جنگنده‌ها را از کشور دیگری به دست آوریم.

برچسب ها: رجب طیب اردوغان
نظرات بینندگان