arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۷۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۶ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۷

افت سهام نفتی‌ها و رشد بانکی‌ها در معاملات امروز بورس

امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۱۳۶۲ واحد افت کرد و به رقم ۱۳۶ هزار و ۱۰۹ واحدی رسید. اما شاخص کل هم‌وزن با ۳۰۵ واحد رشد رقم ۲۱ هزار و ۶۶۰ واحدی را تجربه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

در اولین روز معاملات بورس تهران در این هفته خودرویی‌ها و نفتی ها با کاهش فزاینده قیمت‌ها مواجه شدند اما گروه بانک و موسسات اعتباری رشد قیمت را شاهد بودند.

به گزارش ایسنا، امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۱۳۶۲ واحد افت کرد و به رقم ۱۳۶ هزار و ۱۰۹ واحدی رسید. اما شاخص کل هم‌وزن با ۳۰۵ واحد رشد رقم ۲۱ هزار و ۶۶۰ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز با حدود ۱۲۳۳ واحد افت به رقم ۱۴۵ هزار و ۱۶۵ واحدی رسید و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۱۲۵۸ و ۱۴۹۰ واحد افت کردند.

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس هر یک به ترتیب ۱۸۰، ۱۳۵ و ۱۳۱ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار داشتند و در طرف مقابل بانک ملت، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و پتروشیمی جم به ترتیب ۸۲، ۶۰ و ۴۱ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص‌ها داشتند.

امروز در گروه فلزات اساسی شاهد افت قیمت بیشتر سهم‌ها بودیم در این گروه حدود ۲۰۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۸۱ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

همچنین در گروه محصولات شیمیایی بسیاری از سهم‌ها با افت قیمت مواجه شدند. شیمیایی‌ها امروز شاهد معامله ۱۱۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۶۳ میلیارد تومان بودند.

اما در گروه بانک و موسسات اعتباری غیر از نماد بانک صادرات مابقی رشد قیمت را تجربه کردند و تعدادی نیز با صف خرید همراه شدند.

در گروه خودرو و ساخت قطعات نیز روند کاهش قیمت فزاینده بود به طوری که بسیاری از سهم‌ها با افت بیش از ۴ درصد در قیمت مواجه شدند و همچنین صف فروش را شاهد بودند. در این گروه بیش از ۳۰۴ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۳ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

در گروه فرآورده‌های نفتی نیز روند قیمت‌ها کاهشی بود و حجم معاملات در این گروه به بیش از ۵۶ میلیون سهم رسید.

ارزش معاملات بورس تهران رقم ۵۹۰ میلیارد تومان را تجربه کرد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲.۹ میلیارد سهم و اوراق مالی بود.

آیفکس نیز با افت ۱۱.۱۳ واحدی مواجه شد و به رقم ۱۵۴۵ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۲۹۸ میلیارد تومان دست یافت و حجم معاملات به بیش از ۷۹۱ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

نظرات بینندگان