arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۷

حواشی دست از سر ایلان ماسک بر نمی دارند / وال استریت ژورنال مدیرعامل تسلا را به چالش کشید

طی ماه های اخیر ایلان ماسک به سوژه ای داغ برای خبرگزاری های مختلف تبدیل شده است. این بار نیز وال استریت ژورتال با یک گزاش کوتاه بار دیگر ماسک را به چالش کشید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طی ماه های اخیر ایلان ماسک به سوژه ای داغ برای خبرگزاری های مختلف تبدیل شده است. این بار نیز وال استریت ژورنال با یک گزاش کوتاه بار دیگر ماسک را به چالش کشید.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، روزی نیست که خبری جدید در خصوص ایلان ماسک نخوانیم. او که ابتدا به سبب تلاش برای خصوصی سازی تسلا سوژه خبرنگاران و سرمایه گذاران شده بود، در مرحله بعدی ضمن گفتگو با نیویورک تایمز به نکاتی مثل مصرف داروی آرامبخش و وحشتناک بودن تولید خودروی جدید تسلا اشاره کرد و بار دیگر به بمب خبری رسانه ها تبدیل شد و حتی اعضای هیئت مدیره و سهامداران را از خود نا امید کرد.

با این حال این بار وال استریت ژورنال با درج یک خاطره از رفتارهای ایلان ماسک، او را سوژه رسانه ها کرده است.  ماجرای این داستان به زمانی باز می گردد که خط تولید تسلا به علت نقایص ایمنی و استاندارد نیاز به بازسازی و توقف تولید داشت. اما ایلان ماسک به این موضوع بی توجهی کرده است. درواقع  این حادثه زمانی اتفاق افتاد که  در جریان بازدید عده ای از اهالی رسانه و مردم عادی از کارخانه تسلا در فرمونت، زمانی که از ایلان ماسک پرسیده شد چرا خط مونتاژ خود را متوقف کرده است، ناگهان عصبانی شد و بی توجه به سنسورهای ایمنی اتوماتیک خط ، آن را راه اندازی کرد.

این رفتار که بی شباهت به قمار بر سر زندگی کارکنان و بازدید کنندگان نبود، از دید خبرنگار وال استریت به معنای نا امیدی کامل ایلان ماسک از هر نوع تغییر و تحولی در نظرگرفته می شود.

برخی شاهدان عینی این ماجرا می گویند؛ ایلان ماسک صراحتا اعلام کرد که: من هیچ شواهدی در خصوص آسیب زایی خط تولید نمی بینیم و در نتیجه به اعتقاد من خط تولید باید به فعالیت خود ادامه دهد.

این در حالی است که به ادعای مقاله وال استریت، انجام برخی تغییرات در سیستم فنی خط تولید تسلا ضروری بوده و رفتار ماسک نابخردانه ارزیابی شده است.

 

نظرات بینندگان