arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۷

تیم‌های آسیایی که ۳-۱ باختند، در بازی برگشت چه کردند؟ / تنها نمونه آسیایی برای بازگشت استقلال مقابل السد

دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به انجام رسید و نتایج جالبی هم در آنم رخ داد. بی تردید عجیب‌ترین نتیجه باخت ۳-۱ استقلال در ورزشگاه آزادی و در برابر دیدگان حدود ۸۰ هزار هوادارش در برابر السد شکست خورد و شانس صعودش به نیمه نهایی تا حد زیادی کاهش پیدا کرد. آبی پوشان باید در بازی برگشت حریف خود را با اختلاف سه گل شکست دهند تا صعود کنند. اما در طول عمر ۱۶ ساله لیگ قهرمانان آسیا آیا موارد مشابهی هم اتفاق افتاده است؟ جواب مثبت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استقلال برای صعود به مرحله نیمه نهایی باید ماموریتی غیر ممکن را انجام دهد.

به گزارش ایلنا، دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به انجام رسید و نتایج جالبی هم در آنم رخ داد. بی تردید عجیب‌ترین نتیجه باخت ۳-۱ استقلال در ورزشگاه آزادی و در برابر دیدگان حدود ۸۰ هزار هوادارش در برابر السد شکست خورد و شانس صعودش به نیمه نهایی تا حد زیادی کاهش پیدا کرد.

آبی پوشان باید در بازی برگشت حریف خود را با اختلاف سه گل شکست دهند تا صعود کنند. البته پیروزی با فاصله دو گل در صورتی که بیش از سه گل هم بزنند برای آن‌ها میسر می‌شود. اما در طول عمر ۱۶ ساله لیگ قهرمانان آسیا آیا موارد مشابهی هم اتفاق افتاده است؟ جواب مثبت است.

سال ۲۰۰۴:

الاتحاد عربستان در مسابقه فینال بازی رفت را با نتیجه ۳-۱ در خانه شکست خورد و به نظر می‌رسید دیگر قهرمانی از کف رفته است، اما آن‌ها در دیدار برگشت به خود آمدند و با نتیجه حیرت انگیز ۵-۰ در سئونگنام استادیوم به برتری رسیدند و قهرمانی شیرین و فوق العاده‌ای را به ثبت رساندند. آن‌ها نشان دادند می‌شود بازی رفت را با نتیجه ۳-۱ در خانه باخت، اما به بازی برگشت و پاداش آن یعنی قهرمانی را به دست آورد.

سال ۲۰۱۲:

مرحله نیمه نهایی به انجام می‌رسید. بنیادکار در خانه خود با نتیجه ۳-۱ به اولسان هیوندای کره جنوبی باخت تا شکست تلخی برایش به ثبت برسد. آن‌ها با ستاره‌های خود در بازی برگشت به کره رفتند، اما بازهم اولسان توانست بازی را بازهم با نتیجه ۲-۰ ببرد و راهی دیدار پایانی شود.

سال ۲۰۱۵:

اف سی سئول کره جنوبی در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف گامبا اوزاکای ژاپن رفت. در دیدار رفت سئول با نتیجه ۳-۱ به گامبا باخت تا یک شکست سنگین خانگی نصیب آن‌ها شود. آن‌ها برای کامبک به ژاپن رفتند، اما بازهم یک باخت تلخ دیگر به دست آمد و این بار ۳-۲ به گامبا باختند تا از گردونه رقابت‌ها کنار بروند.

سال ۲۰۱۷:

مرحله یک هشتم نهایی و رویارویی موانتونگ تایلند در برابر کاوازاکی فرونتاله ژاپن. تیم تایلندی در بازی رفت در خانه خود با نتیجه ۳-۱ باخت تا شانس صعودش کمرنگ و کمرنگ‌تر شود. آن‌ها مطابق انتظار در بازی برگشت هم کاری از پیش نبردند و در خانه حریف پرقدرت خود با نتیجه ۴-۱ باختند تا در مجموع با نتیجه ۷-۲ شکست بخورند.

ksas-al-ittihad-۲۰۰۴-afc-champions-league-triumph_۱qpkbu۲er۲edz۱cl۹۷۵voupymk

داستان السد:

السد رد سال ۲۰۱۱ که توانست قهرمان شود بردی شبیه به برد امسال در برابر استقلال را تجربه کرده بود. آن‌ها در خانه سوون سامسونگ بلووینگز کره جنوبی با دو گل به برتری رسیدند و آماده بودند تا در خانه خود، یک نتیجه خوب را کسب کنند و راهی فینال شوند. آن‌ها در جاسم بن حمد ۱-۰ باختند، اما در نهایت مجوز حضور در فینال را کسب کردند.

داستان استقلال:

آبی پوشان در سال ۲۰۱۳ که با امیر قلعه نویی تا فینال پیش رفتند تجربه‌ای معکوس با این نتیجه کنونی را تجربه کردند. آبی پوشان در مرحله یک هشتم و در خانه الشباب امارات با نتیجه ۴-۲ و بااختلاف دو گل به برتری رسیدند، اما در جدال برگشت با یک نتیجه ۰-۰ مجوز حضور در یک چهارم را کسب نمودند.

همانطور که مشاهده می‌کنید به جز یک مورد رد سال ۲۰۰۴ در الباقی موارد باخت ۳-۱ در خانه و در بازی رفت جبران نشده است. اما می‌توان به الاتحاد ۲۰۰۴ فکر کرد. تیمی که غیر ممکن را ممکن کرد و برای رسیدن به خواسته اش کوتاهی نکرد. در آن کامبک خاطره انگیز برای تیم عربستانی رضا حسن توکار فلاته (۲۹)، حمزه ادریس فلاته (۴۵+۴)، محمد نور (۵۶ و ۷۸) و مناف عید (۹۵) گلزنی کردند.

نظرات بینندگان